English

استاندار کرمانشاه در شورای مهارت:

سند راهبردی مهارت کرمانشاه به منظور افزایش اشتغال تدوین می‌شود

هوشنگ بازوند گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی راهکاری مناسب برای افزایش اشتغال‌زایی است و مردم بحق از ما انتظار دارند که مشکل بیکاری را حل کنیم.

سند راهبردی مهارت کرمانشاه به منظور افزایش اشتغال تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در شورای مهارت استان که با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد، به تدوین اسناد اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: برای کاهش نرخ بیکاری اهتمام و تلاش جدی داریم و خوشبختانه روند کاهشی نرخ بیکاری استان تداوم دارد و برای افزایش اشتغال سند راهبردی مهارت را تدوین و در پیوست اسناد قرار می‌دهیم.

بازوند از کاهش سالیانه نرخ بیکاری 3 درصد به عنوان هدف‌گذاری اسناد مطروحه نام برد و افزود: بر این اساس سالیانه حدود سه درصد نرخ بیکاری استان‌ را کاهش خواهیم داد و با رونق تولید و توسعه مهارت و تداوم این روند مطلوب، به میانگین کشور خواهیم رسید.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه سالیانه ٧ هزار نفر متقاضی کار به آمار بیکاران جامانده اضافه می‌شوند، تأکید کرد: همه مدیران ماموریت دارند که اشتغال را در اولویت کاری قرار دهند و همین امر را نیز تاکنون انجام داده اند.

 مقام ارشد استان ادامه داد: برای تحقق اهداف حوزه اشتغال، دانشگاه‌ها باید مهارت‌آموزی دانشجویان را در کنار آموزش مورد توجه قرار دهند به گونه ای که فرد بعد از فارغ‌التحصیلی توانمند و دارای مهارت برای حضور در بازار کار باشد.

بازوند ضمن اشاره به اینکه در مسیر توسعه کرمانشاه از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد، به لزوم فعالیت همه دستگاه‌های اجرایی برای اشتغال اشاره کرد و گفت: از دانشگاه‌ها توقع داریم که افراد را فنی تر و کاربردی‌تر آموزش دهند.

وی افزود هر جا صحبت از اشتغال است نیاز داریم در یک بستر مهارتی و فنی افرادی توانمند را تعلیم و تربیت کنیم وبرای بازار کار آماده کنیم.

نماینده عالی دولت در کرمانشاه به نقش فنی وحرفه‌ای در آموزش نسل آینده و مهارت‌آموزی افراد برای رفع معضل بیکاری اشاره کرد و بیان داشت: عدم مهارت و توانایی افراد در کارهای مرتبط با بازسازی، سبب شد نتوانیم‌ از تمام ظرفیت‌های اشتغال‌زایی زلزله در استان استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه ضعف مهارت افراد در حوزه‌های مختلف را یکی از دلایل بیکاری استان ذکر کرد و گفت: نباید صرفاً استخدام دولتی را شغل تعریف کرد، در حالی که با دارا بودن مهارت می‌توان زمینه ایجاد شغل و خروج از وضعیت فعلی را با مشارکت مردم و بخش خصوصی فراهم کرد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: ک در سال ۹۹ پیشگام استفاده بهتر از ظرفیت‌های مهارت فنی حرفه‌ای برای ایجاد شغل هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه