English

استاندار کرمانشاه:

دانشگاه‌ها با دید علمی خود مسیر توسعه را هموار می‌سازند

استاندار کرمانشاه گفت: برای عبور از مشکل بیکاری و رسیدن به توسعه بدون مشارکت دانشگاه‌ها، هزینه‌ها افزایش می‌یابد بنابراین از دانشگاه‌ها می‌خواهیم که برای کمک به حل مشکل بیکاری و رونق اقتصادی در جامعه مشارکت داشته باشند.

دانشگاه‌ها با دید علمی خود مسیر توسعه را هموار می‌سازند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در نشست رئیس و هیئت‌علمی دانشگاه رازی استان بابیان اینکه دانایی و دانش‌بنیان نقش اساسی در توسعه دارد، افزود: اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی و بیکاری را حل کنیم و با دنیا رقابت داشته باشیم نیازمند جدی دانشگاه‌ها در بحث بسیار مهم و بنیادین اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی اظهار داشت: حضور و مشارکت دانشگاه‌ها در مباحث مربوط به توسعه، منجر به حرکت درست و صحیح همه ارکان و مجموعه مدیریتی در استان می‌شود لذا از مسئولین دانشگاه‌ها می‌خواهیم که به کمک استان بیایند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با مشارکت دانشگاه‌ها، توسعه و پیشرفت با کمترین هزینه انجام می‌شود لذا با پای‌کار آمدن دانشگاه‌ها به همان اندازه موانع بر سر توسعه و هزینه‌های آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

بازوند خاطرنشان ساخت: مشارکت نداشتن دانشگاه‌ها در مسیر توسعه حلقه مفقوده‌ای است که نه‌تنها در استان بلکه در کشور هم وجود دارد.

وی بیان داشت: دانشگاه‌ها علاوه بر اینکه با پژوهش و دید علمی خود می‌توانند مسیر توسعه را هموار سازند، قادر هستند که جهت رشد اقتصادی به مردم نیز برای سرمایه‌گذاری و گسیل ساختن سرمایه‌های آن‌ها در خصوص موضوعی، مشاوره دهند.

مقام عالی استان خاطرنشان ساخت: هزینه‌ها برای عبور از مشکل بیکاری و رسیدن به توسعه بدون مشارکت دانشگاه‌ها، افزایش می‌یابد بنابراین از دانشگاه‌ها می‌خواهیم که برای کمک به حل مشکل بیکاری و رونق اقتصادی در جامعه مشارکت داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به راکد بودن تعدادی از طرح‌های اقتصادی خاطرنشان ساخت: یکی از علت‌های مهم راکد بودن چنین طرح‌هایی، نداشتن مشاورین علمی است و اگر دانشگاه‌ها به کمک چنین طرح‌هایی می‌آمدند قطعاً این طرح‌ها با این مشکلات روبرو نمی‌شدند.

بازوند در ادامه سخنان به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بابیان اینکه نسخه‌ای بهتر و جامع‌تر از این موضوع برای کشور پیدا نخواهد شد، گفت: اگر می‌خواهیم سرعت توسعه بیشتر شود، بیکاری کاهش پیدا کند و با دنیا رقابت داشته باشیم نیازمند حضور و مشارکت جدی دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی بابیان اینکه با اقتصاد مقاومتی باید مردم را توانمندتر کنیم، اظهار داشت: دانایی نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی دارد لذا اگر دانایی و دانش‌بنیان در اقتصاد موردتوجه جدی قرار گیرد بدون شک همین موضوع اقتصاد ما را نجات خواهد داد و باید توجه داشت که این مهم با صحنه آوردن مردم و مشارکت آن‌ها محقق می‌شود.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه باید به دنبال دانش‌بنیان باشیم و نقش آن را در اقتصاد مقاومتی پررنگ‌تر کنیم، گفت: این باید هنر دانشگاه‌ها باشد که چطور دانش‌بنیان و دانایی را توسعه و رونق اقتصادی بکار گیرند و این موضوعات را تقویت سازند.

وی همچنین در این جلسه خواستار اعمال نظرات علمی و دانشگاهی برای حرکت کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی و توسعه‌یافته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی