English

معاون شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۱۱ هزار تن ماهی در سال ۱۴۰۲ در کردستان تولید شد

معاون شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تولید ۱۱ هزار تن ماهی طی سال گذشته در این استان خبر داد.

۱۱  هزار تن ماهی در سال ۱۴۰۲ در کردستان تولید شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، رامین ویسی با اشاره به ظرفیت های استان کردستان در زمینه تولید ماهی، گفت: کردستان به دلیل در اختیار داشتن منابع آبی مناسب یکی از استان های مستعد در حوزه تولید ماهی به شمار می رود.

وی با اشاره به وجود مزرعه های آبی تولید آبزی در استان کردستان، اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۱ هزار تن ماهی توسط آبزی  پروران استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

معاون شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این ماهیان شامل، قزل آلا، فیتو فاگ، بیگ هد و انواع ماهیان بومی اقتصادی در استان است.

ویسی با اشاره به اینکه در حوزه ماهیان سردابی در حال حاضر بالغ بر ۲۶۰مزرعه و استخر پرورش ماهی قزل آلا در استان فعال است، ادامه داد: بیشترین تولید از این میزان ماهی، مربوط به ماهی قزل آلا و مابقی هم شامل دیگر ماهیان پرورشی و تولیدی استان است.

وی از وجود ۵ واحد تکثیر ماهی قزل آلا با ظرفیت اسمی ۱۹ میلیون قطعه در استان کردستان خبر داد و یادآور شد: بیشترین ظرفیت استحصال ماهی در شهرستان های سنندج، سرواباد و مریوان است.

معاون شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در حال حاضر شیلات کردستان در بخش تکثیر و تولید ماهیان سردابی، صید و صیادی در منابع آبی (دریاچه های طبیعی و پشت سدها)، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش زالو فعالیت دارد.

ویسی گفت: تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم آبی و سردآبی است که تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی انجام می شود و در این بخش برای بیش از ۴۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه