English

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان:

حجم مخازن سدهای کردستان ۱۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: ۶۵ درصد حجم مخازن سدهای استان پر از آب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

حجم مخازن سدهای کردستان ۱۰ درصد افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، آرش آریانژاد با اشاره به وجود ۱۸ سد مخزنی در استان، حجم ورودی آب سدهای کردستان در ابتدای سال آبی جاری که از ابتدای مهر آغاز می شود را یک میلیارد و ۸۶۴ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از این تعداد سدها، مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره برداری مابقی سدها در اختیار استان های همجوار از جمله کرمانشاه است، افزود: از مجموع حجم مخازن سدهای استان، ۶۵ درصد این ظرفیت پر شده و پیش بینی می کنیم این میزان در روزهای آینده که بارش ها در راه است، افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اظهار کرد: مجموع حجم مخازن سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

آریانژاد ادامه داد: در چند ماه اخیر ۸ سد استان کردستان، سدهای عباس آباد و سبدلو بانه، چراغ ویس سقز، گاران مریوان، زیویه کامیاران، قشلاق و آزاد سنندج و زریبار مریوان سرریز کردند.

وی با اشاره به در پیش رو بودن فصل گرما، از وجود و بازگشت روان آب پایین دشت سدها به داخل سدهای کردستان به ویژه در شهرستان سقز و بانه خبر داد و یادآور شد: با این وجود، سرریز سدهای دیگر در استان در انتظار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه سدهای استان در شرایط پایداری به سر می برند، بیان کرد: در حال حاضر شرایط بسیار خوبی از نظر ذخیره سازی آب داریم و کمبودی نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه