English

استاندار کردستان:

وحدت، مهمترین عامل پیشرفت استان کردستان

استان کردستان مظهر برادری و وحدت است و مهم‌ترین عامل پیشرفت استان ، تقویت وحدت و برادری است.

 وحدت، مهمترین عامل پیشرفت استان کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا  پنجشنبه ششم مهرماه _ در همایش طلایه‌داران وحدت و مقاومت که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان مظهر برادری و وحدت است و مهمترین عامل پیشرفت استان نیز تقویت همین وحدت و برادری است.

وی با بیان اینکه هر حرکتی که در جهت تفرقه و نفی وحدت باشد خیانت بزرگی در حق کردستان و مردم آن است، افزود: فرصت‌های زیادی در طول دوران از این استان ضایع شده که عمده آن به دلیل شیطنت‌های کسانی بوده که به دنبال تفرقه بوده‌اند و کسانی که به دنبال وحدت بودند مسیر پیامبر و رضایت ایشان را طی کرده‌اند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: نقش ماموستایان و روحانیت معزز در تقویت انسجام و برادری مهمترین نقش است چون هرچقدر وحدت و آرامش در استان بیشتر باشد پیشرفت و توسعه استان نیز بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم نگاه ویژه رئیس‌جمهور و انگیزه و عنایت مجموعه دولت برای خدمت به مردم کردستان وجود دارد و اینکه چقدر از این فرصت استفاده کنیم به خود ما بستگی دارد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: اعتبارات عمرانی سال گذشته استان کردستان (۱۴۰۲-۱۴۰۱) تخصیص یافته و تبدیل به خدمت و فعالیت شده که شش هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان بوده است، در حالی که در طول سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ در مجموع حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات عمرانی را در استان داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۱۷ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های کلان عمرانی استان اختصاص یافته است، اضافه کرد: بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در آینده نزدیک با حضور رئیس‌جمهور در استان کردستان به افتتاح می‌رسد که یکی از پروژه‌های کلان ما در این سفر پروژه راه‌آهن سنندج است که به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کردستان ادامه داد: از یکسال گذشته تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن سنندج- همدان اختصاص یافته و در حال حاضر نیز این پروژه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از چندین پروژه کلان عمرانی دیگر از جمله در حوزه آب از دیگر طرح‌های مورد افتتاح در سفر رئیس جمهور به کردستان است و در مجموع تا پایان دولت سیزدهم اکثر پروژه‌های حوزه آب استان به بهره‌برداری می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه