English

مدیرکل صدا وسیمای مرکز کردستان:

حوزه هنری در توسعه فرهنگ و هنر کردستان جایگاه بسیار رفیعی دارد

مدیر کل صداوسیمای مرکز کردستان با اشاره به برنامه‌ها و تولیدات حوزه هنری در استان کردستان، نقش حوزه هنری در توسعه فرهنگ و هنر در کردستان را بسیار ارزشمند عنوان کرد.

حوزه هنری در توسعه فرهنگ و هنر  کردستان جایگاه بسیار رفیعی دارد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ علی مرادی، مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان با سرپرست حوزه هنری استان کردستان دیدار و اظهار کرد: صداوسیما در کنار پوشش خبری و رسانه‌ای رویدادهای فرهنگی و هنری به‌عنوان یک ناظر، تمامی فعالیت‌های انجام‌شده در سطح استان در بخش‌های مختلف را رصد کرده و برهمین مبنا، حوزه هنری در تولید و برگزاری برنامه‌های متنوع از جایگاه بالایی در استان برخوردار است.

مرادی به تلاش صداوسیمای مرکز کردستان در جهت تولید آثار متناسب با فرهنگ و هنر بومی منطقه کردستان اشاره کرد و گفت: در همین راستا این آمادگی را داریم تا از طرح‌ها و ایده‌های هنرمندان مرتبط با حوزه هنری استان کردستان در بخش‌های مختلف در جهت تولید آثار هنری با حضور و نقش خود هنرمندان بهره‌برداری کنیم.

وی به بحث تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین راه نفوذ این تهاجم در بخش رخنه در فرهنگ و باورهای مردم است و ما متولیان با کمک دغدغه‌مندان این عرصه و هنرمندان و اساتید دانشگاهی تلاش کنیم، پیامدهای آن را با اعتماد‌سازی و آگاهی‌سازی اجتماعی و تولیدات فاخر به حداقل برسانیم.

مرادی با تمجید از تلاش‌های حوزه هنری در بخش تاریخ شفاهی نیز گفت: این عرصه باوجود تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته،‌ نیازمند توجه جدی‌تر است و صداوسیما این آمادگی را دارد تا در این بخش با تشکیل کمیته‌ای تخصصی حوزه هنری را همراهی کند.

وی به توانمندی استان کردستان در عرصه فیلم اشاره کرد و با اشاره به موفقیت‌های گسترده فیلمسازان استان در جشنواره‌های داخلی و خارجی پیشنهاد داد: حوزه هنری و صداوسیمای مرکز کردستان مقدمات برگزاری یک جشنواره فیلم مستند را در استان پایه‌ریزی و به صورت سالانه اجرا کنند.

مدیر کل صداوسیمای مرکز کردستان با قدردانی از همکاری حوزه هنری کردستان در برگزاری جشنواره اقوام که به‌زودی در کردستان با حضور گروه‌های برتر موسیقی اقوام در سنندج برگزار می‌شود، تصریح کرد: سیاست صداوسیما انعکاس خدمات و تلاش‌های صورت‌گرفته نهادها و سازمان‌های مختلف است. درکنار انعکاس آن، تلاش می‌کنیم با به تصویر درآوردن مشکلات موجود در استان با بهره‌مندی از نظر کارشناسان و متخصصین در جهت رفع  آن‌ها اقدام کنیم.

وی در پایان از آمادگی کامل صداوسیما در پوشش رویدادها و فعالیت‌های حوزه هنری در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: تلاش خواهیم کرد همچون سنوات گذشته نوزدهمین یادواره شمس قریشی را به‌طور مستقیم پوشش دهیم.

 

تفاهم دو دستگاه فرهنگی و هنری برای توسعه همکاری‌ها/ حوزه هنری و صداوسیما دو مرکز اصلی گسترش هنر انقلاب

 سرپرست حوزه هنری استان کردستان با مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان راه‌های گسترش و تقویت همکاری این دو مرکز فرهنگی‌وهنری موردبررسی قرار گرفت.

افشین آزادی در این دیدار با قدردانی از اهتمام وتوجه صداوسیمای مرکز کردستان به توسعه فرهنگ وهنر در استان، گفت: حوزه هنری و صداوسیما به‌عنوان دو نهاد زیر نظر مقام معظم رهبری، دو مرکز اصلی و مهم در زمینه گسترش و تقویت هنر انقلابی هستند.

وی افزود: صداوسیما به‌عنوان رسانه ملی در طول ۴ دهه از انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی را در زمینه انتقال مفاهیم رفیع انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور برعهده داشته است و با توجه به هجمه سنگین و سرمایه‌گذاری عظیمی که دشمنان این نظام مردمی در بخش ایجاد شبکه‌های مختلف رسانه‌ای انجام داده‌اند به‌خوبی توانسته رسالت مهم انتقال پیام انسانی انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برساند.

آزادی تصریح کرد: در بخش فرهنگ وهنر نیز صداوسیما به‌عنوان یاور اصلی و مهم عرصه این عرصه عمل کرده و ضمن انعکاس رویدادهای جاری فرهنگی و هنری در استان توانسته با  بیان و به تصویر کشیدن مشکلات و کمبودها با کمک همکاران تلاشگری که در بخش‌های گوناگون به فعالیت مشغول هستند، صدای مردم  را به گوش مسئولان در جهت رفع مشکلات برساند.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان از فرهنگ و هنر به‌عنوان اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مولفه‌های توسعه‌ای نام برد و گفت: بر این باوریم می‌توان با کمک رسانه ملی در جهت برندسازی و به تصویر درآوردن ظرفیت‌های غنی استان هنر و فرهنگ در نقاط مختلف استان کردستان گام‌های اساسی را برداریم.

آزادی تاریخ شفاهی را یکی از محوری‌ترین برنامه‌های حوزه هنری عنوان کرد و گفت: در استان کردستان همسو با دیگر استان‌ها تلاش کرده‌ایم گوشه‌ای از نقش و جایگاه مردمان مرزنشین کردستانی را در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در قالب  ضبط، ثبت و انتشار خاطرات در بخش‌های تولید کتاب، برگزاری شب خاطره، تولید مستند و... به انجام رسانیم.

وی به برگزاری برنامه‌های مردمی به‌عنوان مهم‌ترین سیاست حوزه هنری در بخش فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: ایجاد دفتر هنر مردمی و توجه به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای به‌طور جدی مورد توجه حوزه هنری است و در این راستا احداث دو سالن سینمایی در نایسر و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در رشته‌های مختلف هنری به صورت رایگان با بهره‌مندی از اساتید مجرب کشوری و استانی در مناطق مختلف استان  را در طول سال های اخیر به انجام رسانده‌ایم.

آزادی به برگزاری مراسم بزرگ مولودی‌خوانی یادواره سیدبهاء‌الدین شمس قریشی در ایام هفته وحدت اشاره کرد و افزود: این مراسم که هر ساله در مسجد جامع سنندج  با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم متدین سنندجی برگزار می‌شود، یکی از هزاران صحنه وجود وحدت و برادری بین ادیان اسلامی در کردستان است.

وی با اعلام آمادگی حوزه هنری کردستان برای تقویت همکاری‌های فیمابین با صداوسیما گفت: تمامی امکانات ما در حوزه هنری متناسب با نیازهای صداوسیمای مرکز کردستان در اختیار صداوسیما خواهد بود و امیدواریم شاهد برگزاری باشکوه جشنواره بزرگ  موسیقی اقوام که به همت صداوسیمای مرکز کردستان در ایام هفته وحدت در سنندج باشیم و به همین‌منظور پردیس سینمایی بهمن سنندج با تمام ظرفیت‌های آن در اختیار این رویداد خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه