English

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان خبر داد؛

راهیابی اثر نمایشی هنرمندان کردستان به جشنواره هنرهای شهری مشهد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: نمایش خیابانی«آمدن بهار» تولید واحد نمایش حوزه هنری استان به بخش پایانی دومین جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد راه پیدا کرد.

راهیابی اثر نمایشی هنرمندان کردستان به جشنواره هنرهای شهری مشهد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ،امین مرادی  اظهار کرد: با اعلام دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی هنرهای شهری که توسط سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد برگزار می‌شود، پس از بررسی ۱۶۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در دو مرحله ۱۵ اثر را به بخش نهایی و اجرایی جشنواره معرفی کردند.

وی افزود: در این میان نمایش «آمدن بهار» به نویسندگی امیر زارع زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی کاری از واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان دیده می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: هنرمندان در این نمایش با به تصویر در آوردن آئین‌ها، رسوم و سنن قدیمی با بهره مندی از ویژگی‌های فرهنگی و زبانی منطقه کردستان و استفاده از موسیقی کردی، استقبال مردم کردستان از آمدن بهار را در قالب یک نمایش خیابانی به تصویر در می‌آورند.

وی افزود: پدرام سلیمانی، امیر حسینی، حیدر فتحی، کاوه محمدزاده، صبا شاه محمدی، هادی فتحی به عنوان بازیگر به همراه دیگر عوامل از ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ در مکان‌های مشخص شده از جمله آرامگاه فردوسی این نمایش را به اجرا در می‌آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه