English

باهدف پیشبردهرچه بیشترامورفرهنگی;

عقدتفاهم نامه همکاری حوزه هنری ودانشگاه علمی کاربردی فرهنگ وهنر

به منظور گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی وهنری تفاهم نامه همکاری فی مابین حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنر کردستان منعقد شد.

عقدتفاهم نامه همکاری حوزه هنری  ودانشگاه علمی کاربردی فرهنگ وهنر

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، با حضور رئیس حوزه هنری استان کردستان و رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان تفاهم نامه همکاری این دو مرکز هنری و دانشگاهی در محل مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان امضاء و جهت پیشبرد و توسعه کارهای فرهنگی، هنری و پژوهشی فی مابین مبادله شد.

در ابتدای این جلسه که معاونین مرکز علمی کاربردی و حوزه هنری نیز حضور داشتند، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با تمجید از فعالیت‌های دانشگاهی این مرکز در توسعه دانش هنری و فرهنگی در استان گفت: بالابردن سطح علمی و دانشی هنرمندان استان  امری است که در ارتقاء و توسعه بیش از پیش استان بسیار مؤثر است.

مرادی با اشاره به پتانسیل‌های بالای هنری استان در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: امروز کردستان به عنوان یک مرکز اصلی فعالیت‌های هنری در کشور شناخته شده است که در آن بین نقش هنرمندان بخش‌های سینما، تجسمی، موسیقی و نمایش  بسیار پررنگ است.

وی به برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری در استان اشاره کرد و گفت: شناسایی و جذب این استعدادها توسط مراکز علمی و دانشگاهی می‌تواند در جهت توسعه بیش از پیش هنر در استان به عنوان مهمترین عامل و مؤلفه توسعه‌ای مفید باشد.

وی افزود: حوزه هنری با افتخار از آثار هنرمندان دانشجو و پژوهش‌های متناسب با سیاست‌های محوری حوزه هنری به صورت کامل حمایت خواهد کرد و این تفاهم نامه می‌تواند در ترغیب هنرمندان دانشجوی این مرکز به تلاش در جهت تولید آثار هنری و پژوهشی کمک کند.

در این دیدار دکتر شهین سیف رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان نیز در مطالبی با تقدیر از حمایت‌ها و اقدامات ارزنده حوزه هنری در چند سال اخیر در استان که زمینه تحولات بسیار ارزنده‌ای در تولید اثار هنری شده است به تشریح فعالیت های این مرکز پرداخت.

وی گفت: مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنر کردستان هم اکنون در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری به عنوان بزرگترین مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان به فعالیت می‌پردازد و تاکنون دانشجویان مختلفی با تحصیل در این مرکز فارغ التحصیل و اکثرا مشغول به فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز هستند.

سیف افزود: از مهمترین ویژگی‌های این مرکز توجه جدی به حضور اساتید مطرح و شناخته شده استان و کشور است و در بخش هنری رشته‌های سینما، موسیقی، امور فرهنگی، روابط عمومی، گرافیک در کنار رشته‌های فنی در این مرکز تدریس و دانشجو تربیت می‌شود.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان با تقدیر از حمایت حوزه هنری از تولیدات دانشجویی گفت: امیدواریم این تفاهم نامه بتواند در جهت کمک به بالابردن سطح علمی و تخصصی هنرمندان دانشجو و همچنین هنرمندان حوزه هنری مفید واقع شود.

تفاهم نامه همکاری فی مابین حوزه هنری در 7 ماده و به مدت دو سال که قابلیت تمدید را نیز دارد در قالب موضوعاتی چون – برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان – هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی دانشجویان – تبادل اطلاعات از طریف وب سایت و کانال‌های تلگرامی – استفاده متقابل از کتابخانه ها و فیلم‌های عممومی- انجام بازدیدهای علمی، برای دانشجویان و هنرجویان – حمایت و اکران فیلم های دانشجویی و برگزاری جلسات نقد و بررسی- برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی از فعالیت های دانشجویان – ارائه خدمات پذیرش و اسکان در مهمانسرا- ارائه سانس‌های ویژه فیلم های اکران شده برای دانشجویان در سینما و ... تنظیم و به امضای طرفین رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه