English

خبرگزاری موج کردستان گزارش می‌دهد:

روستای هشمیز میزبان دف‌نوازان شد

حجم ویدیو: ۱۴.۶۰M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۲۲ دانلود ویدیو

همایش دف‌نوازان ایران امروز به مناسبت ماه مولود پیامبر اکرم (ص) با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در روستای گردشگری «هشمیز» سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، با آغاز ماه ربیع‌الاول در اقصی نقاط کردستان مراسم‌های مولودی و دف.نوازی برگزار می‌شود و این برنامه‌ها در دوازدهم این ماه به اوج خود می‌رسد.

مراسم‌های مولودی از گذشته‌های دور تاکنون به صورت مردمی برگزار شده و چند سالی است برخی از ادارات فرهنگی هم اقدام به اجرای جشنواره‌ها و همایش‌های دف‌نوازی در این ماه مبارک می‌کنند.

اطلاع‌رسانی همایش دف‌نوازان ایران با حضور گروه‌های دف‌نوازی از استان‌های مختلف کشور و احسان یاسین، خواننده‌ای که با برنامه عصر جدید شناخته و مشهور شد، موجب حضور گردشگران و مهمانان زیادی شده بود.

این مراسم هم مانند بسیاری از برنامه‌های دیگر نقاط قوت و ضعف فراوانی داشت و تاخیر طولانی در برگزاری برنامه، کام شرکت‌کنندگان را تلخ کرد.

سختی مسیر و نبود جای پارک برای خودروها به‌دلیل توپوگرافی منطقه و نبود جاده مناسب از جمله مشکلاتی بود که نه‌تنها مهمانان، بلکه مردم روستاها هم از آن گلایه‌مند بودند.

منصور مرادی، سرپرست گروه دف‌نوازان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۸۰۰ نفر دف‌نواز و حدود ۴۰۰ نفر همراه این افراد هم برای حضور در این مراسم دعوت شده بودند.

وی با اشاره به اینکه مردم استقبال زیادی از این مراسم کردند، اضافه کرد: چنین برنامه‌ای در سال‌های گذشته هم در دیگر روستاهای منطقه اورامانات به‌دلیل معماری پلکانی آن برگزار شده است و امسال تصمیم گرفتیم آن را در روستای گردشگری هشمیز از توابع بخش سیروان سنندج اجرا کنیم.

مرادی یادآور شد: این برنامه شامل ۲ بخش است یک بخش اجرای دف‌نوازان و بخش دیگر هم مربوط به تهیه کلیپی با عنوان «مصطفی گیان» با صدای احسان یاسین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این مراسم، ضمن تشکر از حضور پرشور مردم و عذرخواهی بابت تاخیر در اجرای این برنامه، اظهار کرد: امروز شاهد حضور دف‌نوازان و مهمانانی از سراسر کشور هستیم و به نوعی گنجینه‌ای از اقوام ایرانی در این مراسم گردهم آمدند.

علی‌اصغر دریایی بیان کرد: به‌عنوان خادمان فرهنگی مردم استان، ۲ راهبرد مهم را در اجرای برنامه‌ها دنبال می‌کنیم؛ یکی از آنها تمرکززدایی از مرکز استان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرها و روستاهاست.

وی ادامه داد: راهبرد دیگر ما واگذاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به مردم است و خوشبختانه گروه‌های مردمی هم پای کار هستند و به‌خوبی برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ها را انجام می‌دهند.

حجم ویدیو: ۱۴.۶۰M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۲۲ دانلود ویدیو
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه