English

شهردار سنندج:

سنندج میزبان جشن بین المللی نوروز ۱۴۰۱ شد

شهردار سنندج با اشاره به برگزاری جشن بین المللی نوروز در شهر خلاق موسیقی گفت: یکی از برنامه های این جشن میزبانی خانه کُرد سنندج از نمادهای نوروز حدود 13 کشور جهان است.

سنندج میزبان جشن بین المللی نوروز 1401 شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سید انور رشیدی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان در سنندج اظهار داشت: در راستای امید آفرینی و نشاط آفرینی و با توجه به اینکه سنندج شهرخلاق موسیقی و جزو شبکه‌های خلاق جهان است با هماهنگی یونسکو برنامه ریزی لازم در زمینه برگزاری جشن باشکوه نوروز انجام شده است.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال مسیر گردشگری غرب کشور میزبان آیین بین المللی جشن نوروز است، گفت: این جشن از 24 اسفند در تهران آغاز و پس از برگزاری در استان های همدان و کرمانشاه روز 26 اسفند استان کردستان و شهر سنندج میزبان این برنامه خواهند بود.

شهردار سنندج با بیان اینکه شروع این جشن بین المللی روز 26 اسفند از پیاده راه فردوسی سنندج و با برگزای برنامه های شاد و مفرح خواهد بود، گفت: پس از آن خانه کرد سنندج میزبان گالری عکس هویت شهری و مسایل تاریخی نوروز از سوی یونسکو و همچنین لباس های محلی کشورهایی که جشن نوروز برگزار می کنند، خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین نمادهای نوروز کشورهای مختلف جهان(حدود 13 کشور) که در آنها جشن نوروز برگزار خواهد شد در خانه کرد سنندج به نمایش گذاشته می شود و می توان گفت دهکده جهانی کشورهای حوزه نوروز در خانه کُرد ایجاد می شود.

رشیدی از دیگر برنامه های روز 26 اسفند مراسم جشن نوروز در ورزشگاه 6 هزار نفری مجموعه ورزشی 22 گولان اعلام کرد و گفت: اجرای هزار دف و اهدای نشان نوروز به یکی از چهره‌های بومی استان از برنامه هایی است که در این ورزشگاه اجرا می شود.

وی یادآور شد: این رویداد  مهم فرهنگی بهترین فرصت در راستای معرفی پتانسیل های فرهنگی و گردشگری استان است و با توجه به حضور خبرنگاران از شبکه های خارجی باید این رویداد  فرهنگی بسیار منظم و بطور شایسته اجرا شود .

شهردار سنندج اظهار داشت: برگزاری جشن نوروز در ورزشگاه 22 گولان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای استقبال از سال جدید اعلام کرد و افزود: سخنرانی، آتش‌بازی، روشن کردن آتش نوروز و موسیقی و هه‌لپرکی(رقص کردی) از برنامه‌های این جشن است، البته برنامه ریزی های به گونه ای انجام شده جشن های نوروز در ورزشگاه هیچ آسیبی به این مکان وارد نشود.

 وی یادآور شد: از تمام خبرنگاران، شهروندان، ورزشکاران و سمن‌ها انتظار می رود، با حضور پرشور در این جشن ها  ما را در بهتر برگزار کردن این رویداد جهانی یاری دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه