English

ثبت جهانی شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی

با اعلام سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد ، سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در فهرست یونسکو ثبت جهانی شد.

ثبت جهانی شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حشمت الله صیدی ظهر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای شهر در این دوره پیگیری جهت ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی بود که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از پتانسیل و نظر هنرمندان و صنعتگران پروپوزال این طرح آماده و به دفتر یونسکو در فرانسه ارسال شد.

شهردار سنندج  با بیان اینکه در راستای رصد برنامه‌های فرهنگی سایتی به 2 زبان فارسی و انگلیسی طراحی شد و تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در آن بارگذاری شد، اضافه کرد: مقرر شد در ماه نوامبر، یونسکو شهرهایی که پتانسیل لازم جهت ملحق شدن به شبکه شهرهای خلاق جهانی دارند را اعلام کند.

وی یادآور شد: امروز یونسکو اسامی شهرهایی که به شبکه خلاق ملحق شدند را اعلام کرد که سنندج نیز به‌ عنوان شهر خلاق موسیقی ثبت جهانی شده است.

صیدی افزود: انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی یکی از مهمترین رویداهای مهم فرهنگی است که در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و جذب گردشگر در آینده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با تقدیر از زحمات استاندار و سایر مسئولان استانی ابراز امیدواری کرد، با تلاش همه جانبه بتوانیم درآینده در جهت رشد و شکوفایی فعالیت‌های فرهنگی وهنری بویژه در عرصه موسیقی گام‌های اساسی برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی