English

آغاز عملیات احداث فضای سبز پارک ۲ هکتاری باغ ایرانی در آبیدر سنندج

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات احداث 3 هزار مترمربع فضای سبز و نهال کاری پارک 2 هکتاری باغ ایرانی در آبیدر سنندج خبر داد.

آغاز عملیات احداث فضای سبز پارک 2 هکتاری باغ ایرانی در آبیدر سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آسوز شعبانی صبح امروز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ، اظهار کرد: عملیات احداث باغ ایرانی با هدف ایجاد فضایی فرهنگی،هنری، تفریحی با طراحی زیبا و چشم نواز به عنوان نشانه‌ای از فرهنگ، تاریخ و معماری اصیل ایرانی در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: باغ ایرانی سال گذشته در زمینی به مساحت 2 هکتار و در جوار پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در راستای توسعه سرانه فضای سبز احداث شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات احداث 3 هزار مترمربع فضای سبز و نهال کاری پارک 2 هکتاری باغ ایرانی در آبیدر خبر داد و گفت: برای استفاده از طراحی کاشت خاص باغ ایرانی درختانی از جمله چنار و سرو شیراز به صورت ردیف کاری با حفظ فاصله کاشت و به صورت متوالی کاشت می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: استفاده از درختان سایه‌انداز چون بید مجنون، استفاده از درختچه‌های گلدار برای ایجاد رنگ در فصول مختلف از جمله بداغ، توری، نسترن سفید به منظور افزایش زیبایی و شادابی محوطه پارک نیز در همین راستا انجام خواهد شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تصریح کرد: برای پوشش دهی و زیبایی هرچه بیشتر دیوارهای باغ از پیچ‌هایی همچون پیچ امین الدوله، پیچ اناری، پیچ گلیسین و آبشار طلایی استفاده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه