English

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

کتابخانه تخصصی جنگ در حوزه هنری کردستان افتتاح شد

همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس کتابخانه تخصصی جنگ با یک هزار عنوان کتاب در حوزه هنری کردستان افتتاح شد.

کتابخانه تخصصی جنگ در حوزه هنری کردستان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، شهرام ستاری روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این کتابخانه اظهار داشت: در این کتابخانه یک هزار عنوان کتاب تخصصی در حوزه جنگ و دفاع مقدس جمع‌آوری شده و در اختیار پژوهشگران و علاقه مندان این حوزه تاریخی در استان قرار گرفته است.

مسئول دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری حوزه هنری کردستان افزود: رویدادهای تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدس و دلاوری زنان و مردان میهن جمهوری اسلامی در بخش خاطرات رزمندگان این کتابخانه و در قالب کتاب‌های ارزشمند به رشته تحریر درآمده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی تمرکز اصلی کتابخانه تخصصی جنگ را بر گردآوری، سازماندهی و اشاعه منابع و اطلاعات مرتبط با جنگ ایران و عراق  اعلام کرد و گفت: با حمایت حوزه هنری استان تلاش می‌شود با تجهیز این کتابخانه آثاری مرتبط با سایر جنگ‌های تأثیرگذار در منطقه و یا جهان از جمله جنگ جهانی اول و دوم، تعارضات افغانستان، لبنان، فلسطین و درگیری‌های منطقه از جمله سوریه، عراق، یمن , مسائل مربوط به خلیج فارس نیز گنجانده شود.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کردستان افزود: بررسی تاریخی جنگ‌های انجام شده و مقایسه با دوران جنگ تحمیلی امری ضروری است و بر همین اساس تلاش شده تا آثار منتشر شده در این زمینه نیز جمع‌آوری شود.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود با تقویت بخش مربوط به استان کردستان تمام آثار تدوین شده در این بخش با همکاری حوزه هنری مرکز، انتشارات سوره مهر و دیگر ارگانهای مرتبط با این حوزه را گردآوری و به نوعی رشادتهای انجام شده در کردستان را به تصویر درآوریم.

ستاری اظهار داشت: در بخش تاریخ شفاهی و ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در کردستان برنامه های گسترده ای در حال پیگیری است و امید می‌رود تا پایان سال حداقل پنج عنوان از خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس استان را رونمایی و به گنجینه این کتابخانه بیفزاییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه