English

وزیر ورزش و جوانان:

فدراسیون فوتبال موظف است آئین نامه مالی بازی جوانمردانه را تهیه کند

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: فدراسیون فوتبال موظف است آئین نامه مالی بازی جوانمردانه را تهیه کرده و حداکثر ظرف ۶ ماه به تصویت مجمع برساند. ما تصمیم گرفتیم که این آئین نامه در حضور باشگاه‌ها نوشته شود تا در آینده به مشکل نخورند.

فدراسیون فوتبال موظف است آئین نامه مالی بازی جوانمردانه را تهیه کند
به گزارش خبرگزاری موج

، کیومرث هاشمی در حاشیه این جلسه اظهار داشت: فوتبال نقش بی بدیلی در حفظ آرامش در سطح جامعه دارد و باید از تمامی مدیران عامل باشگاه‌ها که زحمات زیادی را می کشند تقدیر و تشکر کنم. فوتبال فراتر از ورزش است و در راستای مسئولیت اجتماعی خود می‌تواند نقش‌های زیادی را ایفا کند. علاوه بر این باید از رسانه‌ها که در توسعه ورزش در سطح جامعه نقش زیادی داشته‌اند نیز تشکر کنم.

او ادامه داد: به خاطر اینکه فوتبال به استانداردهای لازم برسد نیاز به قوانین و مقرراتی دارد. بخشی از این قوانین در فدراسیون جهانی فوتبال فیفا و در کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC رخ می‌دهد و بخش مهم‌تر آن در فدراسیون‌های هر کشور به تصویب می‌رسد و مجموعه این قوانین می‌تواند به توسعه فوتبال آن کشور کمک کند. هر زمان که این قوانین‌ها به سرانجام برسند، مجموعه فوتبال در آن کشور نیز به ثبات خواهد رسید. زمانی که من برای حل مشکل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ۴ یا ۵ بار جلسه می‌گذارم این نشان دهنده این است که هنوز فوتبال در ایران استانداردهای لازم را ندارد.

هاشمی افزود: اگر ما قوانین خوبی را به تصویب برسانیم که به استانداردسازی در فوتبال کمک کند آن وقت می‌توانم به کار اصلی خود که توسعه ورزش در سطح کشور است، بپردازم. موضوع فوتبال در کشور ما در درجه بالایی قرار دارد و به نوعی مردم ایران با فوتبال زندگی می‌کنند. نمونه بارز آن زمانی که تیم ملی فوتبال بازی دارد اکثر مردم به تماشای بازی بازیکنان می‌پردازند، در سطح باشگاهی هم همین طور است و مردم علاقه زیادی را به فوتبال از خود نشان داده‌اند. به عنوان مثال در بازی تیم‌های تراکتور و سپاهان تماشاگردان زیادی به ورزشگاه آماده بودند که در کمتر کشوری چنین ظرفیتی وجود دارد.

وزیر ورزش خاطر نشان کرد: یکی از استاندارهای لازم برای فوتبال، بحث حق پخش تلویزیونی مسابقات است، بحث نظام جامع باشگاه داری نیز یکی دیگر از موضوعات مطرح شده است. فیرپلی مالی سالهاست که در فوتبال اروپا اجرایی شده اما در سطح قاره آسیا ما چنین مشکلی را مواجه هستیم. به عنوان مثال کشور عربستان خلاف جهت فیرپلی مالی پول زیادی را به فوتبال کشور خود تزیرق کرده است و فوتبال دنیا را با این کار خود زیر سوال برده است.

هاشمی تصریح کرد: این نشان می‌دهد که ما در سطح قاره‌ای هم استانداردهای لازم را نداریم. باشگاه‌ها در کنار فدراسیون فوتبال می‌توانند به فوتبال کشور ماهیت بدهند هرچه قدر به موضوع باشگاه داری توجه شود باعث خواهد شد تا ما فوتبال استانداردتری داشته باشیم. ما باید جلساتی را برگزار کنیم که نقش دولت در حل کردن مشکلات تأثیرگذار باشد. آن چیزی که در قانون برنامه هفتم مصوب شده است، فدراسیون فوتبال موظف است آئین نامه مالی بازی جوانمردانه را تهیه کرده و حداکثر ظرف ۶ ماه به تصویت مجمع برساند. ما تصمیم گرفتیم که این آئین نامه در حضور باشگاه‌ها نوشته شود تا در آینده به مشکل نخورند.

این آئین نامه با مشورت مدیران باشگاه‌ها نوشته شود قطعاً در آینده زمینه اجرایی آن بهتر خواهد بود و پس از تصویب در مجمع عمومی تبدیل به ملاک برای انجام بازی جوانمردانه خواهد بود. اگر باشگاه‌ها علاقه مند باشند، فدراسیون فوتبال می‌تواند برای این موضوع کارگروهی را تشکیل دهد که آئین نامه فیرپلی مالی هرچه سریع‌تر آماده شود. موفقیت باشگاه‌ها موفقیت ورزش کشور است، ۲,۸۹۳ میلیارد تومان گردش مالی یک فصل در لیگ برتر است که این نشان می‌دهد فوتبال اهمیت زیادی برای مردم دارد. وزارت ورزش به عنوان نماینده دولت تمام قد در کنار همه باشگاه‌ها خواهد بود.

او ادامه داد: کار وزارت ورزش تیمداری نیست و ما وظیفه توسعه ورزش در کل کشور را داریم. تیمداری در وزارت ورزش با اصول حرفه‌ای ورزش تداخل دارد و امیدواریم روزی برسد که تمام باشگاه‌های کشور به سمت خصوصی سازی بروند و انشاالله با استاندارد سازی که رخ خواهد داد این موضوع شدنی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه