English

امکان تبدیل بندرعباس به پایتختی فرهنگی-هنری در حاشیه خلیج فارس

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو گفت: شهر بندرعباس به عنوان یک بندر جهانی در مبادلات اقتصادی و تجاری در تنگه هرمز قابلیت دارد تا یک پایتخت فرهنگی هنری در حاشیه خلیج فارس باشد.

امکان تبدیل بندرعباس به پایتختی فرهنگی-هنری در حاشیه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو نشست مشترک با شورای اسلامی شهر، شهردار در بندرعباس گفت: تاریخ و پیشینه فرهنگی اجتماعی در صنایع دستی و آداب و رسوم هر منطقه نمایان می‌شود.

وی بیان داشت: شهر بندرعباس به عنوان یک بندر جهانی در مبادلات اقتصادی و تجاری در تنگه هرمز قابلیت دارد تا یک پایتخت فرهنگی هنری در حاشیه خلیج فارس باشد.

ایوبی افزود: تنوع تولیدات صنایع دستی بندرعباس، ترکیب بندی رنگ ها و نشانه‌های بومی و سنتی در این شهر یک ویژگی برتر نشانه‌ای از عمق اندیشه و فرهنگ مردم این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: عرضه و تقاضا در صورتی شکل خواهد گرفت که آثار هنرمندان شناخته شود و مردم با تولیدات این حوزه آشنا شوند.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو فرهنگ‌سازی و برندسازی در عصر حاضر را ضروری عنوان کرد و گفت: مسئولین، مدیران شهری و استانی باید به این مساله مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای برون رفت از مشکلات و موانع موجود اقتصادی باید به آنچه داریم و در اختیار مردم است تکیه کنیم و پویایی این امر لازمه همراهی سازمان ها و ارگان های دولتی است.

ایوبی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در شهر بندرعباس توسط شهرداری قابل تقدیر است و باید این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی در پایان گفت: ایجاد یک شبکه و بازارچه دائمی صنایع دستی نیاز مبرم در جهت گسترش و ماندگاری در این حوزه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه