English

صادرات کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یک‌میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا سال گذشته از این استان به ارزش یک‌میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار به ۸۷ کشور جهان صادر شد.

صادرات کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، روح‌اله غلامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: کالاهای صادر شده از حیث وزنی با رشد ۲۰ درصدی و به لحاظ ارزش ۱۲ درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: کالاهای صادر شده استان مرکزی در سال گذشته، ۱۳۰ میلیون دلار بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از این استان شامل انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، پلی اتیلن، روغن صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای ،دستمال کاغذی، عایق رطوبتی است.

غلامی اظهار کرد: ۳۳۲ هزار تن کالا نیز به ارزش ۹۲۹ میلیون دلار سال گذشته از ۵۵ کشور به استان مرکزی وارد شد که از لحاظ وزنی ۷۱ درصد و از حیث ارزش ۴۹ درصد رشد داشت.

وی، عمده کالاهای وارداتی به استان مرکزی را شامل شمش آلومینیومی، آنتی اکسیدان‌ها، مواد اولیه دارو، اسانس خوراکی، اسانس‌های بهداشتی، اجزا و قطعات ماشین‌آلات خط تولید عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افرود: میزان واردات گمرکات این استان ۳۰۷ میلیون دلار از سال ۱۴۰۱ بیشتر بود که رشد قابل توجه‌ای برای واحدهای تولیدی است.

غلامی تصریح کرد: ۸۷۱ پرونده در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز سال گذشته در استان مرکزی توسط نهادهای کاشف تشکیل شد که کار تطبیق اسناد (برخی موارد) و تعیین ارزش آن توسط گمرکات استان انجام شد.

وی اظهار کرد: ۲۸ پرونده نیز توسط گمرک کشف شد که از لحاظ ارزشی رشد ۵۵۲ درصدی داشت و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: کل درآمدهای وصولی گمرکات استان در سال گذشته ۳۶ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال بود که با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

غلامی با بیان اینکه در رویه کارنه تیر و ترانزیت مقصد در مجموع تشریفات گمرکی ۳۹۰ هزار تن کالا انجام شد که رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه