English

ناظر گمرکات مازندران:

۵۷۲ هزار تن کالا از گمرکات مازندران صادر شد

ناظر گمرکات مازندران گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۵۷۲ هزار تن کالا از گمرکات مازندران به ارزش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان صادر شده است.

572 هزار تن کالا از گمرکات مازندران صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، علی یوسفی منش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 10 ماهه سالجاری 989 فروند کشتی در بنادر استان مازندران پهلو گیری کرد و بیش از سه میلیون تن به ارزش سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کالا از سه گمرک نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد واردات شد که از نظر ارزشی ۴۴ درصد رشد داشته است و اقلام شامل جو، ذرت دامی، روغن خام، آهن آلات و تخته بوده است.

وی بیان داشت: کالاهای وارداتی از ۳۲ کشور از جمله روسیه، امارات، اسکاتلند و سوئیس وارد شده و میزان ترانزیت خارجی ۴۵ هزار تن شامل کانتینر، کاغذ چاپ و تحریر و تخته بوده است.

یوسفی منش در ادامه حذف کاغذ از امور اداری را از جمله مزایای راه اندازی سامانه جامع گمرکات بیان کرد و  گفت: امروزه تمامی مراحل گمرکی به صورت الکترونیکی انجام می شود و این امر موجب شده تا روند فعالیت ها پیشرفت خوبی داشته باشد.

ناظر گمرکات مازندران با بیان اینکه میزان صادرات کالا از نظر وزنی پنج درصد و ارزش ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه ۱۰ ماه سال قبل رشد داشته است گفت: فرآورده های لبنی، بستنی، شیرینی جات، مواد پلاستیکی، سیمان، فلزات بوده که بیش از ۴۰ کشور جهان صادر شده است.

وی در ادامه در مورد ورود و خروج مسافران و گردشگران نیز گفت:  ۲۴ هزار مسافر از فرودگاه دشت ناز ساری به کشور وارد و خارج شدند و تعداد ۹۸۹ فروند کشتی نیز پهلوگیری کردند که رشد ۱۲ درصدی را شاهد هستیم .

ناظر گمرکات مازندارن ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۳۸ میلیارد تومان حقوق عوارض گمرکی جذب شد که ۱۲۰ میلیارد تومان آن نقدی به حساب خزانه واریز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه