English

مدیرکل استاندارد استان مرکزی:

لزوم بازرسی سیلندرهای حاوی گاز اکسیژن طبی مورد استفاده در مراکز اورژانس و آمبولانس های خصوصی مستقر در استان مرکزی

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: سیلندرهای حاوی گاز اکسیژن طبی مورد استفاده در مراکز اورژانس و آمبولانس های خصوصی مستقر در استان باید مورد بازرسی قرار گیرد.

لزوم بازرسی سیلندرهای حاوی گاز اکسیژن طبی مورد استفاده در مراکز اورژانس و آمبولانس های خصوصی مستقر در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، سید سعید میرنظامی، مدیرکل استاندارد استان مرکزی در این خصوص گفت: با عنایت به اینکه فرآورده گاز اکسیژن طبی و سیلندرهای حاوی آن بر اساس استانداردهای ملی مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد می باشد، این سازمان در طی دوره تحولی در دولت سیزدهم و در راستای اجرای تکالیف قانونی خود بر طبق ماده 17 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال 1396، اقدام به ارزیابی و پایش ایمنی سیلندرهای حاوی گاز اکسیژن طبی در مراکز درمانی و بیمارستان ها نموده است.

وی افزود: مطابق با الزامات مندرج در استاندارد ملی ایران شماره 6792، مخازن پرشده با گاز اکسیژن طبی باید حداکثر هر 5 سال یکبار مورد بازرسی ادواری قرار گرفته و تاریخ بازرسی ادواری بر روی شانه مخزن درج شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان داشت: بر طبق استاندارد فوق الذکر، ارائه سیلندرها جهت بازرسی دوره ای به شرکت ها و یا آزمایشگاه تائید صلاحیت شده از مسئولیت های مالک یا استفاده کننده از سیلندر می باشد.

میرنظامی افزود: در طی اجرای طرح فوق الاشاره، تعداد 840 سیلندر به دلیل عدم انطباق با الزامات استاندارد مربوط، معدوم گردیده که این امر منجر به کاهش ریسک بروز حوادث ناگوار و مانع وقوع خسارات جانی و مالی جبران ناپذیر شده است.

وی ادامه داد: لذا تمامی مراکز اورژانس کشور، مراکز آمبولانس خصوصی و ...  باید نسبت به انجام بازرسی ادواری و در صورت لزوم آزمون مخازن گاز اکسیژن طبی در خودروهای امدادی (آمبولانس ها) با تاریخ بازرسی بیش از 5 سال اقدام نمایند.

میرنظامی یادآور شد: با توجه به اهمیت کیفیت گاز اکسیژن در درمان بیماران، تامین گاز مصرفی صرفا از تولیدکنندگان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا توزیع کنندگان مجاز الزامی می باشد و ادارات کل استاندارد استانی آماده هرگونه همکاری جهت ارائه فهرست شرکت های بازرسی، آزمایشگاه های تائید صلاحیت شده و نیز فهرست تولیدکنندگان گاز اکسیژن طبی دارای پروانه می باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه