English

رییس سازمان ملی استاندارد ایران:

جایزه ملی کیفیت، بزرگترین گردهمایی تولید کیفیت محور در کشور است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: جایزه ملی کیفیت ایران، بزرگترین گردهمایی تولید کیفیت محور در سال ۱۴۰۲ است و جمهوری اسلامی ایران با نقش آفرینی فعال و پیشران در اسمیک، ایده‌ها و نظرات خود را برای شکل‌گیری نظام مبتنی بر نظام اسلامی در بین ۵۷ کشور عضو این موسسه به نمایش گذاشت.

جایزه ملی کیفیت، بزرگترین گردهمایی تولید کیفیت محور در کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مهدی اسلام‌پناه امروز دوشنبه در آیین اختتامیه جایزه ملی کیفیت ایران ۱۴۰۲ در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی افزود: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، حرکت نظام مند و ملی برای تحقق همه بخش‌های گام دوم انقلاب را ضروری می‌داند.

وی گفت: جوایز کیفیت جهانی به عنوان پیشران توسعه کیفیت کالاها و خدمات بستری برای رشد تولید کنندگان و ارائه دهندگان کالا و خدمات مهیا می‌کنند.

اسلام پناه خاطرنشان کرد: در ایران جایزه ملی کیفیت به استناد قانون و مصوبات شورای عالی استاندارد سابقه ۱۷ ساله دارد که در چهار دوره آن از مدل خارجی و ۱۲ دوره آن از مدل اقتباسی استفاده شد، اما در دولت سیزدهم پیشنهاد طراحی یک مدل کاملاً بومی ارائه شد.

وی تصریح کرد: این مدل بومی مبتنی بر منویات امامین انقلاب، اسناد بالادستی، ظرفیت‌های بومی و مشترکات جهان اسلام است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: پیشنهاد این مدل کاملاً بومی از سوی اینجانب به رئیس جمهور ارائه شد که مورد موافقت قرار گرفت و آیت الله رئیسی دستور ارائه ساز و کار اجرایی آن را صادر کرد.

وی اضافه کرد: در تدوین مدل بومی تحت عنوان جایزه ملی کیفیت ایران، از همکاری اساتید دانشگاه‌ها و خبرگان استفاده شد که در دهه فجر سال گذشته رونمایی و مبنای جایزه ملی کیفیت ایران قرار گرفت.

اسلام پناه اظهار داشت: شاخص‌هایی از جمله حکمت در مدیریت، تفکر جهادی، تاب آوری اقتصادی مسئولیت‌های اجتماعی، تکلیف گرایی دینی و اخلاق و معنویت سازمانی در آن وجود دارد.

وی گفت: این جایزه چهارمین مدل جایزه در جهان است که شاخص‌هایی از جمله فناوری اطلاعات، تولید ایده‌ها، دانش‌های نوظهور، بسترسازی برای ذخیره دانش و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم گیری در آن به کارگیری شده است.

وی، جایزه ملی کیفیت ایران را بزرگترین گردهمایی تولید کیفیت محور در سال ۱۴۰۲ توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با نقش آفرینی فعال و پیشران در اسمیک، ایده‌ها و نظرات خود را برای شکل‌گیری نظام مبتنی بر نظام اسلامی در بین ۵۷ کشور عضو این موسسه به نمایش گذاشت.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: مقرر شد موسسه اسمیک، نظام استاندارد و کیفیت ما را برای مبادلات درون مرزی در کشورهای جهان اسلام مصوب کند.

 

اعطای بیش از هزار نشانه حلال در دولت سیزدهم

وی همچنین از محول شدن انحصار اعطای نشان حلال به ایران خبر داد و گفت: در حالی که تعداد نشانه‌های اعطا شده حلال پیش از استقرار دولت سیزدهم کمتر از ۱۰۰ عدد بود، اما این تعداد در دولت مردمی به بیش از یک‌هزار نشان حلال رسید که به محصولات ایرانی قابلیت صادرات به کشورهای هدف را می‌دهد.

وی تصریح کرد: جایزه ملی کیفیت به عنوان پیشران نهضت کیفیت و بستری تخصصی برای رقابت بخش خصوصی، می‌تواند اثرگذاری مثبت بر رونق تولید کشور به دنبال داشته باشد و موجبات رشد و تعالی کیفی محصولات ایرانی را فراهم کند.

اسلام پناه در خاتمه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که زمینه پیشرفت و توسعه این جایزه را به کمک کشورهای اسلامی از جمله ترکیه و عربستان به درستی پیش ببرد.

شاخص‌های ارزیابی این جایزه بر اساس مشترکات جهان اسلام است و جمهوری اسلامی ایران پیشران این جایزه در بین کشورهای اسلامی و ۵۷ کشور عضو موسسه استاندارد و اندازه شناسی سازمان همکاری‌های اسلامی (اسمیک) است.

در این دوره از برگزاری مراسم جایزه ملی کیفیت معیارهایی نظیر حکمت در مدیریت، تفکر جهادی، مسوولیت اجتماعی اسلامی، تکلیف‌گرایی دینی، اخلاق و معنویت سازمانی و غیره برای انتخاب برگزیدگان مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

به شرکت‌ها و بنگاه‌های برنده در این جایزه، سه نوع گواهی حضور، گواهی سطح اهتمام و گواهی سطح اشتهار یک تا چهار ستاره اعطا می شود.

بیش از ۵۰۰ بنگاه و شرکت در این جایزه شرکت کرده‌اند که رشد حدود ۱۰ درصدی نشان می‌دهد که ۱۴۷ واحد توانستند از فیلترهای سازمان ملی استاندارد عبور کرده و ارزیابی شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه