English

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری موج:

همه دستگاه‌های مکلف به اجرا قانون هوای پاک هستند

رمضانعلی سنگدوینی گفت: همه دستگاه‌های مکلف در قانون هوای پاک مقصر هستند و کوتاهی دارند و کمتر از ۱۰ درصد همکاری دارند. اگر قرار باشد دیدگاه دستگاه‌ها نسبت به قانون هوای پاک به همین منوال باشد اصلا نباید انتظار یک شرایط بهتر در حوزه آلودگی هوا داشته باشیم.

همه دستگاه‌های مکلف به اجرا قانون هوای پاک هستند

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به آلودگی هوا ، گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده با توجه به افزایش مصرف گازوئیل و بنزین در کشور ناچارا بخشی از اکتان موجود در بنزین کاهش داده می‌شود تا بتوانند از نظر کمی سقف تولید را برای پاسخگوی به نیاز روزانه افزایش دهند.

وی ادامه داد: مطابق گزارش وزارت نفت پالایشگاه‌های شازند، اصفهان، بندرعباس، تبریز، شیراز و ستاره خلیج فارس در برنامه زمانبندی شده باید مسیر لازم برای بهینه سازی تولید و همچنین تولید سوخت بر اساس استانداردهای یورو4 طی کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت در راستای برقی کردن خودرو ، موتور سیکلت‌ها و همچنین توسعه شبکه ریلی شهری و همچنین بحث خودروهای دیزلی و ون‌ها و تغییرات ایجاد شده نقش آفرینی برای کاهش آلایندگی اقدام کند.

 

بیشتر بخوانید:

فرسودگی ۸۵ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی عامل طغیان آلودگی هوا در پایتخت!

دولت چه اقداماتی را برای آلودگی هوا برنامه‌ریزی کرده است؟

هنگام آلودگی هوا کمتر آشپزی کنید

راهکارهای مراقبت از سالمندان در هنگام آلودگی هوا

 

سنگدوینی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه محدودیت‌هایی برای تامین منابع لازم به منظور تزریق به شهرداری ها وجود دارد تا نسبت به بهینه سازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کنند، تصریح کرد: مقرر شد از طریق کمیسیون درخواستی برای برگزاری نشست با حضور رئیس سازمان محیط زیست، وزرای صنعت، معدن و تجارت، کشور، نفت، نیرو و دادستان کل کشور در صحن مجلس مطرح و گزارش دقیقی در زمینه عملکرد دستگاه‌ها در زمینه اجرای قانون هوای پاک ارائه شود تا توسط نمایندگان ارزیابی دقیق نسبت به عملکرد دستگاه‌ها صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس گفت: همه دستگاه‌های مکلف در قانون هوای پاک مقصر هستند و کوتاهی دارند و کمتر از ۱۰ درصد همکاری دارند. اگر قرار باشد دیدگاه دستگاه‌ها نسبت به قانون هوای پاک به همین منوال باشد اصلا نباید انتظار یک شرایط بهتر در حوزه آلودگی هوا داشته باشیم. در جلسه‌ای که با دستگاه‌های مربوطه داشتیم بهانه‌های تکراری از جمله پول و بودجه کم ارائه می‌کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه