English

خطر تبدیل شدن به منطقه ریزگرد در بیخ گوش محور هراز

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با هشدار خطر تبدیل شدن محور هراز به منطقه ریزگرد، گفت: متاسفانه اعطای پروانه بهره‌برداری به بهره برداران معادن موجب این معضل شده که باطل کردن این قراردادها بسیار سخت و تنها از راه قانونی ممکن است.

به گزارش خبرگزاری موج، ستار بابایی در جمع خبرنگاران با بیان گردشگری بی‌حد و حساب در مازندران، افزود: موضوع گردشگری در منابع طبیعی باید در قالب چارچوب قانونی باشد.

وی به اعتراض مردم سوادکوه در ملی شدن عرصه‌های حقیقی اشاره کرد و گفت: اعلام کردیم در بحثکمیسیون ماده واحده مردم می‌توانند اختلافات را حل کنند که ۵ هزار پرونده هم در این بخش آمده و اعتراضات مردمی هم قابل بررسی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با بیان اینکه مردم دارای حق و حقوقی هستند و می‌توانند در احقاق حق خود اقدام کنند، تصریح کرد: همه مکلف به اجرای قوانین و مقررات هستیم و همه پرونده‌های قابل بررسی برای همه رای صادر نمی‌شود.

بابایی در زمینه کوه‌خواری و جنگل‌خواری، گفت: برخی در روستا زندگی می‌کنند و حساب‌ آنان با افرادی که قصد زمین‌خواری دارند فرق می‌کند.

وی با بیان اینکه در عرصه ملی با ساخت‌وسازها برخورد جدی می‌شود، افزود: اگر در عرصه زراعی و ملی تجاوزی صورت گیرد یگان حفاظت منابع طبیعی ورود پیدا می‌کند و سیر مراحل قضایی را گذرانده و به قلع و قمع آن اقدام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه در سال ۹۳ آمار قلع و قمع ما ۵۳۸ پرونده و اجرای احکام برای۲۳۷ هکتار انجام شده است، بیان کرد: سال گذشته ۳۹۰ پرونده داشتیم که در سطح ۱۲۹ هکتار انجام شد.

این مسوول درباره کوه‌خواری گفت: در چارچوب قانون اجازه برداشت از کوه داده می‌شود و تمام کوه‌خواری‌هایی که با آن درگیر هستیم متعلق به چند سال پیش است.

بابایی با بیان اینکه در محور هراز وضعیت برداشت از معادن بسیار بد است، افزود: تنها رویه مدیریتی ایجاد شهرک‌های معدنی است تا آنانی که تخریب ایجاد می‌کنند را جابه‌جا کنیم.

وی منطقه ریزگرد را در آینده نزدیک محور هراز دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه طبق قانون در قالب قانون پروانه بهره‌برداری به مجریان معادن داده شد و باطل کردن این قرارداد باید طبق مصوبات و حرف‌های قانونی باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه