English

عضو شورای اسلامی کندلوس:

روستای کندلوس؛ یکی از مقاصد مهم گردشگری کشاورزی است

عضو شورای اسلامی روستای کندلوس، گفت: روستای فرهنگی و تاریخی کندلوس یکی از مقاصد بسیار مهم و کلیدی گردشگری کشاورزی در کشور محسوب می‌شود که همواره گردشگران بسیار زیادی را برای دیدن جاذبه‌های این بخش به خود جذب می‌کند.

روستای کندلوس؛ یکی از مقاصد مهم گردشگری کشاورزی است
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، اکبر شیخ الاسلامی در گفتگو با خبرنگار موج با اشاره به اهمیت گردشگری کشاورزی در روند توسعه و رونق پایدار روستای گردشگری کندلوس اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین و شاید مهم‌ترین پایه‌های گردشگری در روستاها را باید کشاورزی دانست که یقیناً یکی از سبک‌های نوین گردشگری محسوب می‌شود و توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند و از محبوبیت زیادی در میان گردشگران برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشاورزی طیف وسیعی از فعالیت‌هایی همچون دامداری و دامپروری، زراعت، پرورش کرم ابریشم، باغداری و زنبورعسل، پرورش و صید ماهی را شامل می‌شود، ادامه داد: هر یک از این فعالیت‌ها می‌تواند یک جاذبه برای گردشگری کشاورزی باشد و بنابراین تلاش داریم تا با بهره‌گیری بهتر و بیشتر از زیرساخت‌ها و فضاهای تولید کشاورزی به توسعه بیشتر از قبل در گردشگری کشاورزی  برسیم.

عضو شورای اسلامی کندلوس ادامه داد: این سَبک از گردشگری دو عنصر سفر و کشاورزی را در خود جای داده است تا به مقاصد مهمی چون رشد اقتصادی، تولید محصولات کشاورزی، جذب دوست‌داران طبیعت و... دست یابد.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری کشاورزی در مناطقی که دارای ظرفیت‌های توسعه گردشگری هستند بسیار کاربردی و تقویت کننده اقتصاد و اشتغال روستاست، گفت: روستای فرهنگی و تاریخی کندلوس یکی از مقاصد بسیار مهم و کلیدی گردشگری کشاورزی در کشور محسوب می‌شود که همواره از دهه‌های اخیر تا به امروز گردشگران بسیار زیادی را برای دیدن جاذبه‌های این بخش به خود جذب می‌کند.

شیخ الاسلامی افزود: وجود باغات و مزارع متعدد با تنوع کشت انواع محصولات کشاورزی و زراعی در منطقه کندلوس نشان از پویایی و توجه به تولیدات ارگانیک در این روستا و روستاهای اطراف آن دارد که قطعاً نتیجه آن حمایت از تولیدات بومی و محلی خواهد بود.

وی بیان داشت: صنعت گردشگری کشاورزی که به نوعی زیرمجموعه‌ گردشگری روستایی است به ما یاد می‌دهد تا از زندگی پرهیاهو و بعضاً فرسایشی شهری فاصله گرفته و سَبک جدیدی از زندگی با آرامش‌ همراه با آسایش را در عصر تکنولوژی تجربه کنیم و به یک توسعه متوازن و معقولانه دست پیدا کنیم.

عضو شورای اسلامی کندلوس افزود: توسعه گردشگری کشاورزی  نه تنها سبب سودآوری به مردمان روستا می‌شود بلکه کمک قابل توجهی به صنعت کشاورزی آن‌ها نیز می‌شود و یک سبک از زندگی و تغذیه سالم و طبیعی را به عادت‌های زندگی امروزی مردم اضافه می‌کند.

وی با اشاره به کشت انواع گیاهان دارویی در مزارع و زمین‌های کشاورزی روستای کندلوس، تصریح کرد: گردشگری کشاورزی نه تنها راهی برای حفظ محیط‌زیست طبیعی و انسانی است بلکه در پیشبرد توسعه و گسترش صنعت گردشگری کشاورزی نقش کلیدی را ایفا می‌کند و از همین رو، تقویت و توسعه مزارع برای کِشت انواع محصولات گیاهی و زراعی همراه با فرآوری و بسته‌بندی آن با استانداردهای لازم می‌تواند به فرایند توسعه گردشگری پایدار کشاورزی در کندلوس کمک شایان توجهی کند و در کنار آن با جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی درآمد مطمئنی برای روستائیان ایجاد کند.

شیخ‌الاسلامی اضافه کرد: اکنون صنعت گردشگری کشاورزی، طرفداران بی‌شماری را به سوی خود جلب نموده است که باید از موهبت و موقعیت استراتژیک روستای فرهنگی و تاریخ  کندلوس که پیشینه‌ای طولانی و ارزشمندی در صنعت کشاورزی و باغداری دارد برای رونق بخشیدن به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار با محوریت گردشگری کشاورزی و زراعی و باغداری نهایت بهره را جست و به روند مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهای بخش کجور مازندران کمک کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه