English

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد؛

کشت گندم در بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع مازندران

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع استان مازندران، امسال به کشت گندم اختصاص یافت.

کشت گندم در بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، مریم جلیلی مقدم در بازدید از مزارع گندم شهرستان ساری اظهار داشت: بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع استان مازندران، امسال به کشت گندم اختصاص یافت.

وی، حساسیت‌های موجود بخش کشاورزی در سال جاری برای کشت محصولات مورد نیاز کشور را بر شمرد و ادامه داد: هرگونه غفلت در حفظ محصولات کشاورزی، تبعات جبران ناپذیری را ایجاد خواهد کرد که این امر کنترل و نظارت مزارع را پر اهمیت می‌کند.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سطح زیر کشت گندم استان در سال جاری ۵۸ هزار و ۹۰ هکتار بوده است که ضریب کشت ۱/۳۵ را برای این استان به ارمغان آورده است.

همچنین  بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کشت گندم در سال جاری، مسائل و مشکلات موجود را عنوان کرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن زمان کشت محصول استراتژیک برنج، پیش‌نیاز‌های مورد نیاز بخش کشاورزی استان مازندران، خواستار تأمین کود شمیایی مورد نیاز استان به ویژه کود اوره و بذور گواهی شده برای سال جاری هستیم.

گفتنی است؛ در این نشست گزارش تحلیلی از وضعیت سطح زیر کشت و عملکرد محصولات اساسی، وضعیت آفات و بیماری‌های گندم در سال جاری و اقدامات سازمان که با جدیت درحال پیگیری می‌باشد از سوی مدیریت‌های زراعت و حفظ نباتات سازمان ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه