English

ناظر گمرکات مازندران:

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۵۰۵ میلیون دلار گذشت

ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر گفت:طی سال ۱۴۰۲ ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۵۰۵ میلیون و ۵۰ هزار دلار بوده است.

 ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۵۰۵ میلیون دلار گذشت
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، امیر جمشیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: طی مدت مذکور صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر یک میلیون و ۲۱۹ هزار تن به ارزش ۸۶ میلیون و ۶۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۸۵ و ۶۳ رشد را نشان می‌دهد.

وی صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای فدراسیون روسیه با ۷۰ میلیون و ۵۴ هزار دلار، قزاقستان با ۱۲ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار، ارمنستان با یک میلیون و ۷۰۴ هزار دلار و قرقیزستان یک میلیون و ۳۵۳ هزار دلار و بلاروس ۲۷۱ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به این کشورها عمدتاً شامل سیمان و مواد معدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فراورده‌های خوراکی، مواد پلاستیکی، گل و گیاه، کیوی و... هستند.

 ناظر گمرکات مازندران سهم این کشورها را از کل صادرات گمرکات مازندران ۸۱ درصد وزنی و ۲۷ ارزشی بیان کرد و گفت: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۴۱۸ میلیون و ۹۸۴ هزار دلار رسیده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ از نظر ارزشی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۳۷۸ میلیون و ۶۳۲ هزار دلار، قزاقستان با ۳۹ میلیون و ۳۳۴ هزار دلار، بلاروس ۹۷۲ هزار دلار،قرقیزستان با ۴۵ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده و عمده‌ترین کالاهای وارد شده از این کشورها غلات، روغن‌ها و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و... بوده است.

جمشیدی بیان داشت: سهم واردات کالا از کشورهای اوراسیا از کل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۲۱ درصد و ارزشی ۱۸ درصد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه