English

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

بازسازی معنوی و تقویت سامانه های تحولی در حوزه فرهنگ در دستور کار دولت سیزدهم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تأکید بر لزوم توجه به تحکیم زیرساخت های فرهنگی، گفت: دولت سیزدهم با تکیه بر مؤلفه‌های اثربخش فرهنگی، بازسازی معنوی و تقویت سامانه های تحولی در حوزه فرهنگ را در دستور کار دارد.

بازسازی معنوی و تقویت سامانه های تحولی در حوزه فرهنگ در دستور کار دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، روح‌الله سلگی در جلسه کارگروه تحول فرهنگی استان در ساری، با اشاره به آسیب پذیری فرهنگ محلی مازندران به علت هجوم فرهنگ‌های وارداتی، اظهار داشت: سنت‌های محلی و بومی مازندران طی دهه‌های گذشته آسیب جدی دیده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از انفعال فرهنگی در دولت قبل، ادامه داد: به علت بی توجهی به ساختارها و قابلیت‌های فرهنگی مازندران در گذشته آسیب جدی به پیکره این استان وارد آمده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، قابلیت‌های ممتاز فرهنگ متاثر از بینش دینی مردم علویان را نقطه قوت فرهنگی دانست و خاطرنشان ساخت: معرفی و تبلیغ فرهنگ بومی مازندران راهکار عمده در مواجهه‌ با آسیب های فرهنگی است.

وی با اشاره به مراحل در حال انجام تدوین اطلس فرهنگی مازندران، تصریح کرد: این اطلس با تکیه بر ذخایر عظیم فرهنگی و سرمایه های معنوی متأثر از فرهنگ عاشورایی مردم مازندران جلوه ای از برجستگی های این دیار خواهد بود.

سلگی با بیان اینکه برجستگی‌های مازندران در اطلس تحول فرهنگی جلوه‌گر می‌شود، گفت: فرهنگ بومی و آئینی مازندران برآمده از اعتقادات دینی مردم دیار علویان است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تغییر ذائقه فرهنگی مردم کشورمان، بیان داشت: دشمنان با بهره گیری از ابزار رسانه و ابزارهای نوپدید فرهنگی برای تغییر سبک زندگی مردم سرمایه گذاری کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تأکید بر لزوم توجه به تحکیم زیرساخت های فرهنگی، افزود: دولت سیزدهم با تکیه بر مؤلفه‌های اثربخش فرهنگی، بازسازی معنوی و تقویت سامانه های تحولی در حوزه فرهنگ را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه ستاد طرح تحول فرهنگی در استان با رویکرد کاهش آسیب پذیری آغاز به کار کرد، گفت: اجرای طرح تحول فرهنگی و نشاط اجتماعی با محوریت آئین‌های بومی و سنتی، راهبرد محوری در این حوزه است و مشارکت فعال نخبگان فکری و فرهنگی در طرح تحول اجتماعی با جدیت پیگری می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه