English

اجرای طرح سالم‌سازی دریا در ۱۱۰ نقطه از سواحل شمال کشور

فرمانده دریابانی مازندران از اجرای 244 طرح در 110 نقطه از سواحل دریای شمال کشور خبر داد.

اجرای طرح سالم‌سازی دریا در 110 نقطه از سواحل شمال کشور

به گزارش خبرگزاری موج،هوشنگ حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح سالم‌سازی دریا در سطح سه استان مازندران،گیلان و گلستان به اجرای 244 طرح در 110 نقطه از سواحل دریا در شمال کشور اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها از 31 خرداد آغاز و تا سوم مهرماه امسال ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح‌ها بیش از 5 هزار نیرو به‌کارگیری می‌شوند، اظهار کرد: در سال گذشته 115 نفر از هموطنان ما در دریای شمال غرق شدند.

فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به سال مشابه ماقبل خود باوجود افزایش 16 درصدی مسافران با کاهش 10 درصدی غریق مواجه بودیم، افزود: تمامی غرق‌شدگان در سال گذشته در خارج از محدوده طرح دریا و مناطق ممنوعه شنا غرق شده‌اند که 72 درصد از این غرق‌شده‌ها را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند.

این مسؤول با بیان به اینکه مردم و مسافران، نقش اصلی را در طرح دریا دارند، گفت: اگر هماهنگی بین مردم و همه دستگاه‌ها وجود داشته باشد، امنیت اجتماعی و اخلاقی و نیز حریم خانواده‌ها در طرح‌های دریا رعایت می‌شود.

حسینی با بیان اینکه مازندران از حساس‌ترین استان‌های استراتژیک کشور است که بالاترین میزان حضور توریست‌های داخلی و خارجی را به خود می‌بیند، ادامه داد: این موضوع تشدید اقدامات و نظارت همه‌جانبه دریابانان را در تولید امنیت پایدار دو چندان می‌کند.

وی ایجاد امنیت مستمر در مناطق دریایی ملی و فراملی، جلوگیری از ورود عناصر گروهک‌های تروریستی و برقراری نظم و امنیت در لیالی قدر و سوگواری شهادت حضرت علی(ع) را از برنامه‌های پیش روی دریابانان دانست.

فرمانده دریابانی مازندران در پایان گفت: دریابانان با ایجاد تسهیلات در تردد خودروها و تمهیدات ویژه هنگام محل برگزاری مراسم‌های مذهبی در حوزه استحفاظی و تأمین امنیت شب‌زنده‌داران در لیالی قدر و پیشگیری از ایجاد هرگونه ناامنی در طول برگزاری مراسمات خدمات خود را به مرزنشینان استان ارائه می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه