English

هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزی آغاز شد

هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزی با حضور رئیس مجلس و جمعی از وزرا و مسئولین آغاز شد.

هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزی آغاز شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج ،  چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان  در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.

 در این دوره از مسابقات ۹۹ قاری راه یافته به این دوره از مسابقات از پنج قاره جهان به ویژه از کشورهای اروپایی و غیر مسلمان حضور دارند.

 ۴۰ شبکه تلویزیونی اخبار این دوره از مسابقات قرآن را پوشش خواهند داد و  قاریان راه یافته به این مسابقات از کشورهای مالزی، مصر، الجزایر، عربستان، ترکیه، اندونزی، لبنان، هند، هلند، آلمان، آمریکا، تونس، روسیه، ساحل عاج، سریلانکا، سنگاپور، سنگال، سوریه، عراق، کانادا، فلسطین، فیلیپین، پاکستان، انگلیس، نیوزلند، لیبی، افغانستان، بنگلادش، نیجر، عمان، تانزانیا، برونئی، تایلند، بوروندی، اتیوپی، تونس، نیجریه، سومالی، اوگاندا، مورتانی، تاجیکستان، گامبیا و کومور هستند.

 بخش های این مسابقات در بخش خواهران و برادران بالای ۱۸ سال و در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل قرآن است. 

 

جهان اسلام باید از جبهه مقاومت حمایت کنند

رئیس سازمان و امور خیریه گفت: جهان اسلام باید از جبهه مقاومت حمایت کنند، امروز همه بلاد اسلامی در یک جبهه قرار دارند و پیروزی نزدیک است.

 سید مهدی خاموشی در چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان، اظهار داشت: خداوند قرآن را برای هدایت قرار داد و شعار این دوره از مسابقات را یک کتاب، یک امت کتاب مقاومت تعیین شده است.

وی با اشاره به یکی از آیات قرآن، افزود: خداوند فرمودند: « هدایت کردم انبیاء را در صراط مستقیم»، صراط مستقیم به معنای مسیر بدور از کژی است.

رئیس سازمان اوقاف در ادامه، گفت: افرادی که در این مسیر قرار میگیرند باید اهل مقاومت و ایستادگی باشند، مقاومت به حالت ایستاده انسان می گویند به همین دلیل است که کتاب خدا اشاره می کند شما برای خدا قیام کنید و در مسیر ایمان و عمل قرار بگیرید.

خاموشی خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام باید از جبهه حق که همان جبهه مقاومت است حمایت کند، پیروزی نزدیک است.

وی افزود: جهان اسلام باید جبهه مشترک داشته باشند چرا که اهلی بودن در این زمینه در یک مسیر ایمانی قرار گرفتن است.

خاموشی گفت: ما مسلمانان باید یک صف تشکیل دهیم و در برابر شرک قرار گرفته و در پیجوری دشمن سست نشویم.

رئیس سازمان اوقاف عنوان کرد: در این دوره از مسابقات ۱۱۰کشور حضور پیدا کردند و ۴۰کشور به این مرحله نهایی راه یافتند که حضور کشورهای مختلف در این مسابقات خود میتواند پیام وحدت جهان اسلام داشته باشد.

 

IMG_20240215_200118_095

به زودی برنامه ویژه قرآنی به همه دستگاه ها ابلاغ می شود

محمد مهدی اسماعیلی نیز در این دوره مساقات قرآنی، گفت: عدد چهل در فرهنگ دینی ما نماد تکامل است، خوشحالیم در چهلمین دوره این مسابقات از ۱۱۰کشور مسلمان شرکت کننده حضور دارند.

وی افزود: ایران به واسطه نهضت بزرگ امام که چند روز قبل آغاز چهل و ششمین بهار آن را گرامیداشتیم، یک نهضت بزرگ دینی و اسلامی را شروع کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: نهضت امام یک نهضت قرآنی بوده و طبیعی است که پیام آن مقاومت و تعالی آن باشد.

اسماعیلی با اشاره به مقاومت پنج ماهه مردم غزه، خاطرنشان کرد: مقاومت مردم غزه همه دنیا را مبهوت کرده و این نهضت در منطقه دشمن و رژیم صهیونیستی را به زانو در آورده است.

وی گفت: ما همه وعده های الهی در این دوره مقاومت مشاهده کردیم.

اسماعیلی با اشاره به فاصله مسابقات قرآنی قبل و اکنون، بیان کرد: در این فاصله شاهد بودیم که چگونه جریان قرآن سوزی در تابستان امسال و در غربی که مدعی آزادی بیان هستند علیه مقدسات ۲میلیارد مسلمان حمله کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد، افزود: این حرکت بیانگر کینه توزی از پیام قرآن بود و مشاهده کردیم که در پاسخ پیروان قرآن چگونه طوفان الاقصی را آفریدند.

وی گفت: در این دولت مردمی و انقلابی اقدامات خوبی در راستای ترویج قرآن صورت گرفته است و برنامه مفصلی تدوین شده که بزودی به تمام ارگان ها ابلاغ می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه