English

قائم مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هزار میلیارد تومان بودجه برای قرارگاه شهید آوینی وزارت ارشاد اختصاص یافت

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بودجه هزار میلیارد تومانی قرارگاه شهید آوینی و اختصاص 700 میلیارد تومان آن به تولیدات فرهنگی گفت: این قرارگاه با محوریت حلقه‌های میانی تشکیل شده و بودجه آن نیز مشخص شده است.

هزار میلیارد تومان بودجه برای قرارگاه شهید آوینی وزارت ارشاد اختصاص  یافت
به گزارش خبرگزاری موج

، معاون حقوقی و قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سید محمد هاشمی در حاشیه جشنواره تئاتر فجر و بعد از تماشای نمایش «دل‌لرزه» در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اتفاقاتی که در مجموع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داده ایجاد قرارگاهی با نام قرارگاه شهید آوینی است، این قراراگاه با محوریت ایجاد یک هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و هنری با محوریت وزارت ارشاد است، تا با دادن نقش جدی به حلقه‌های میانی مانند دفاتر و انجمن‌های هنری و ادبی سراسر کشور مانند جبهه فرهنگی انقلاب و مجموعه‌هایی که نقش حلقه‌های میانی را ایفا می‌کنند در این قرارگاه از کارهای برتر و ترازشان که قابلیت حل مسئله در سطح کشور را دارد حمایت می‌شود.

معاون حقوقی وزیر ارشاد گفت: این اتفاقات امسال انجام شد و با یک حمایت خوب و پیگیری‌ای که وزیر ارشاد داشت این کار عملیاتی شده و الان نزدیک به 6 ماه است که جلسات مستمری در ستاد قرارگاه شهید آوینی داریم تا برنامه‌های متعدد از سراسر کشور و از نهادهای مختلف بررسی شود، این برنامه‌ها در مسیر انتخاب هستند تا به سمت نهایی شدن حرکت کنند.

هاشمی ادامه داد: این کار در سازمان برنامه و بودجه مراحل نهایی خودش را طی می‌کند، امیدوارم با دستور خوبی که آقای داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه داده‌اند بودجه‌اش هم محقق شود.  قرارگاه شهید آوینی نقش مکملی با سند مهندسی کشور دارد. یعنی ما در برخی نقاط سند مهندسی مصوب که رونمایی شده و در برخی جاها نداریم که قرارگاه شهید آوینی را محور قرار می‌دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه بودجه‌ای که برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها مصوب شده حدود هزار میلیارد تومان است که نزدیک 300 میلیارد تومان در بخش تملک دارایی و امثال آن هزینه شده و باقی در بخش‌های فرهنگی‌تر استفاده خواهد شد و تمامی حلقه‌های میانی مورد حمایت قرار خواهند گرفت، این برنامه ناظر به طرح‌ها و برنامه‌هایی است که به وزارت ارشاد اعلام شده که این طرح‌ها مطابق با اولویت‌های اعلامی دسته بندی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه