English

تمدید «همراه با خاطره‌ها» تا ۱۸ دی ماه

رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» به رهبری استاد مجید انتظامی تا ۱۸ دی در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

تمدید «همراه با خاطره‌ها» تا ۱۸ دی ماه
به گزارش خبرگزاری موج

، رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» با همراهی ارکستر ملی ایران به رهبری استاد مجید انتظامی آذر امسال پس از ۱۱ سال دوری استاد انتظامی از صحنه در پنج شب ۱۴ تا ۱۸ آذر در تالار وحدت اجرا شد که این رویداد با استقبال ویژه مخاطبان روبه‌رو شد و بلیت‌های همه این اجرا‌ها به صورت کامل به فروش رفت.

با توجه به استقبال مخاطبان از رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها»، این رویداد با موافقت استاد انتظامی و همکاری محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۴ دی نیز تمدید شد.

با این وجود، استقبال از «همراه با خاطره‌ها» همچنان ادامه دارد و این رویداد تمدید شده است و با همکاری مشترک بنیاد رودکی، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایران تا ۱۸ دی ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

در رویداد «همراه با خاطره‌ها» ارکستر موسیقی ملی ایران با ترکیبی از ساز‌های ایرانی و کلاسیک و همراهی گروه کُر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان، برگزیده آثار انتظامی از جمله سمفونی حماسه خرمشهر و موسیقی فیلم‌های از کرخه تا راین، آژانس شیشه‌ای، بوی پیراهن یوسف، دیوانه‌ای از قفس پرید، ترن، دوئل، سریال شیخ بهایی و زال و سیمرغ (بچه‌های کوه آلپ) را اجرا می‌کند.

مجید انتظامی موسیقیدان، آهنگساز، نوازنده اُبوا و رهبر ارکستر متولد ۱۳۲۶ در تهران است. وی در دوره ابتدایی آغاز به فراگیری موسیقی کرد و یک سال پس از گرفتن دیپلم هنرستان وارد ارکستر سمفونیک شد و زیرنظر آنتوان کاتلوس اُبوا، آموخت. انتظامی سلفژ، تئوری و هارمونی را نزد ثمین باغچه‌بان و مصطفی کمال پورتراب آموزش دید و نخستین نت موسیقی را به کمک پورتراب نوشت.

انتظامی فارغ‌التحصیل کنسرواتوار برلین است. نخستین تجربه موسیقی تصویری او با ساخت موسیقی فیلم کوتاه «زال و سیمرغ» در سال ۱۳۵۶ بود و با فیلم «سفر سنگ» به طور حرفه‌ای کار ساخت موسیقی فیلم را آغاز کرد. انتظامی حدود یکصد موسیقی فیلم و حدود ۱۰ موسیقی صحنه‌ای نوشته است.

وی از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۹ است و سال ۱۳۹۳ به عنوان جهادگر عرصه فرهنگ و هنر نشان افتخار دریافت کرده است.

انتظامی با دریافت چهار سیمرغ بلورین برای فیلم‌های «بای سیکل ران»، «روز واقعه»، «آژانس شیشه‌ای» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» مشترکاً به همراه حسین علیزاده و محمدرضا علیقلی برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر است.

سمفونی‌های «ایثار»، «انقلاب اسلامی»، «صلح»، موسیقی متن سریال‌های «آواز مه»، «تنهاترین سردار»، «مردان آنجلس» و فیلم‌های «مریم مقدس»، «و آسمانی آبی» و «جایی برای زندگی» از دیگر آثار انتظامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه