English

سلیم غفوری در نشست خبری اعلام کرد:

سفر ارزان و چگونه سفر کردن ماموریت برنامه همسفر است

مدیر شبکه مستند در مورد طرح جامع تابستانی این شبکه سخن گفت.

سفر ارزان و چگونه سفر کردن ماموریت برنامه همسفر است

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون خبرگزاری موج نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه مستند با حضور سلیم غفوری مدیر این شبکه در روز دوشنبه ۱۰ تیر ماه در محل ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست که جایگزین نشست خبری شبکه سه سیما شده بود، سلیم غفوری گفت: در تابستان شبکه های مختلف ویژه برنامه های خود را تدارک می بینند که شبکه مستند هم برنامه هایی را برای مخاطبان خود تهیه کرده است.

وی افزود: بر همین اساس برنامه همسفر با ماموریت اصلی بحث ایرانگردی و سفر و همچنین چگونه سفر کردن و ارزان سفر کردن را تدارک دیده ایم.

مدیر شبکه مستند ادامه داد: در تابستان این شبکه به طور ویژه به زیر ساخت ها و امکانات که هر شهر دارد را معرفی می کند. برنامه همسفر شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳:۳۰پخش خواهد شد و در روزهای زوج هم برنامه ایرانگرد ساعت ۲۲ پخش می شود.

وی با بیان اینکه همه می دانیم که به دلیل خشکسالی در این سال ها وضعیت زیست محیطی خوبی نداریم، گفت: مجموعه قصه های آب از هفته آینده پنجشنبه ها ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود .این برنامه به موضوع مصرف بهینه آب در کشور و به معرفی مناطقی که توانستند استفاده بهتر از منابع آبی داشته باشند می پردازد.

مدیر شبکه مستند تاکید کرد: واقعیت این است  که کشور ما در منطقه خشکی قرار دارد و به رغم سیلابی که امسال اتفاق افتاده است بحث استفاده از منابع آب کماکان مطرح بوده و خواهد بود.

وی در ادامه گفت: اینجا میان امواج برنامه ای است که با رویکرد پاسداشت زبان فارسی تولید شده و روی آنتن می رود.

وی افزود: با توجه به شعار سال امسال که تولید ملی و رونق تولید ملی است ویژه برنامه هایی تولید شده که برنامه شیوه رسیدن و منهای نفت از نمونه های این برنامه ها در حوزه کارآفرینی و حمایت از تولید ملی است.

غفوری افزود: مستندهای حیات وحش جدیدی را برای تابستان تدارک دیده ایم که هر روز ساعت 23 پخش می شوند. در عین حال برنامه های روتین شبکه هم هست که برنامه های سیاسی با میز کارشناسی و تحلیل های سیاسی به روی آنتن می رود. تعدادی از مستندهای ورزشی هم برای علاقمندان این حوزه روزهای جمعه ساعت 16پخش می شود.

پخش شبکه مستند در تابستان نسبت به گذشته یک ساعت اضافه شده است و از ساعت پانزده شروع می شود و تا 24 ادامه می یابد البته از تکرار برنامه ها کاسته شده است.

در جشنواره مستند امسال از همه موضوعات مدافعین حرم و محور مقاومت، اجتماعی، محیط زیست و .... آثار خوبی دریافت کردیم و نمی توان گفت که در کدام حوزه آثار بیشتری انتخاب شده اند بلکه ما در آثار منتخب از تنوع و کیفیت خوبی برخورداریم. 

وی در بخش دیگری از این مراسم به مشکلات مالی سازمان اشاره کرد و گفت: اگر منابع مالی مورد نیاز سازمان تامین شود و در این زمینه اگر دولت و مجلس سازمان را یاری کنند ما می توانیم بر میزان تولیداتمان بیفزاییم اما در حال حاضر نسبت تولیدات داخلی و خارجی در این شبکه از هشت ساعت پخش برنامه سی و پنج درصد از تولیدات شبکه است.

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری موج در مورد توسعه بازار آثار تولیدی این شبکه و عرضه آنها در بازارهای بین المللی گفت: در سازمان صدا و سیما بحث بازاریابی به صورت متمرکز و تحت مدیریت آقای یادگاری انجام می شود که در فروش برخی آثار به شبکه های خارجی موفق بوده اند اما ما به طور دقیق از میزان این تعاملات خارجی و بین المللی مطلع نیستیم.

سلیم غفوری در مورد مستندهای انقلاب مبتنی بر تصاویر آرشیوی گفت: ما این کار را از چند سال پیش آغاز کرده ایم و امسال هم فصل سوم در برابر طوفان را برای دهه فجر ۹۸ مد نظر داریم که تحقیقات آن شروع شده است. در حال حاضر تمرکز ما بر دهه فجر است و این فعلا مقدور نیست که برای همه مناسبت های سال مستندی را تولید کنیم.

وی تصریح کرد: محوریت این مستندها تصاویر و صوت های دیده و شنیده نشده و یا تصاویر جذاب پخش شده خواهد بود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه