English

امام جمعه شیراز:

حق مسلم مردم فلسطین است که کشورشان به دست خودشان باشد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اسرائیل غاصب است و غصب در قاموس انسانیت جای ندارد و تفاوتی نمی‌کند که چه دینی و آیینی داشته باشید، حق مسلم مردم فلسطین است که کشورشان به دست خودشان باشد و حکومت سیاسی آن را تعیین کنند.

حق مسلم مردم فلسطین است که کشورشان به دست خودشان باشد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، با اشاره به قرآن کریم و آثار و برکات این کتاب الهی در زندگی، اظهار داشت: اینکه دشمنان اسلام و قرآن رسما با این کتابی که بیش از ۱۴۰۰ سال پیش نازل شده مبارزه می‌کنند که دستشان بریده باشد و نسبت به قرآن اهانت می‌کنند و این کتاب آسمانی را پاره و آتش می‌زنند نشانه این است که آنها فهمیده‌اند قرآن چه اثری در جامعه اسلامی دارد و تا وقتی قرآن در جامعه اسلامی مورد احترام و ملاک اطاعت و فرمانبرداری خدای متعال است آنها هیچ کاری نمی‌توانند کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران نظام، اظهار کرد: احیای هشت هزار واحد تولیدی راکد یا نیمه فعال از سوی دولت یک موفقیت است که مردم در سال‌های آینده نتیجه آن را در اقتصاد و اشتغال خواهند دید.

وی افزود: در ارتباط با وضعیت اقتصادی کشور دو بخش وجود دارد یکی موفقیت‌های کسب شده که که از سوی دولت‌ها بیان می‌شود و باید هم اینگونه باشد، اما کسب موفقیت‌ها به معنای نبود تلخکامی‌ها نیست. به فرموده رهبر معظم انقلاب گرانی‌ها که درد مزمنی شده است و سالیانی است درگیر آن هستیم و به نظر نمی‌آید دولتی بوده باشد که با این چالش مواجه نبوده است و برخی برای کنترل موفق‌تر بوده‌اند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: مسئله بی‌ثباتی بازار، مسئل تنزل ارزش پول ملی و مسئله فاصله طبقاتی که این مورد مسئله مهمی است. یک عده از گرانی سود می‌برند، چون تورم می‌شود و عده‌ای که چیزی ندارند عقب می‌افتند و در خصوص این فاصله طبقاتی که به خاطر بی عدالتی در توزیع ثروت است باید به فکر باشیم تا متعادل شود و مسلما اسلام این را خواسته است. روز عید فطر می‌گویند زکات عید فطر را پرداخت کنید بعد نماز عید را بخوانید.

امام جمعه شیراز افزود: این زکات نصیب محرومان می‌شود، اسلام دنبال این است که این فاصله‌ها کم شود. افراد متمکن این کار را بکنند. نمی‌شود خدا را فریب دهیم، برخی سود هنگفت می‌کنند و کمک جزئی می‌دهند و ادعای خیری دارند، اما باید متناسب باشد. آنکه دستش می‌رسد برای یتیمان، نیازمندان و طبقات محروم باید هزینه کند و مطمئن هستیم خیلی از پولدار‌ها هستند که حقوقی از طبقات ضعیف در مالشان است از طریق روش‌های مختلف مثل فرار مالیاتی و... پس کمک دهند و این کار را کنند تا تعادل ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به حضور پرشمار مردم فارس در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: باید دست بوس ملت عظیم و پای کار باشیم که از روزی که امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه‌ مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس تعیین کرد، روی این اصل ایستاده‌اند که اسرائیل باید از روی نقشه جهان پاک شود.

وی با تصریح بر اینکه اسرائیل غاصب است و غصب در قاموس انسانیت جای ندارد و تفاوتی نمی‌کند که چه دینی و آیینی داشته باشید، گفت: حق مسلم مردم فلسطین است که کشورشان به دست خودشان باشد و حکومت سیاسی آن را تعیین کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، گفت: رژیم صهیونیستی غلطی کرد که هم اکنون نیز از آن پشیمان است و پشیمان هم می‌شود.

دژکام ادامه داد: به اذعان همه جهان، حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران خلاف موازین قانونی است و چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، سیلی به آنها می زنیم که پشیمان شوند.

وی با اشاره به صبر راهبردی ملت ایران در قبال رژیم صهیونیستی، بیان کرد: امروز ملت ایران با پیشینه اسلام ناب محمدی و تجربه طولانی می‌داند که رمز پیروزی در وحدت فرماندهی است و این فرماندهی رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای است.ملت ایران گوش به فرمان رهبری است و از هر تصمیم او اطاعت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه گردشگری وجهه فرهنگی غنی دارد، گفت: بر اساس آمار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فارس در صدر تعداد بازدیدهای نوروزی از مجموعه‌های میراثی کشور قرار دارد و این امر منافع بالایی دارد.

دژکام افزود: گردشگری از نگاه اقتصادی یک صنعت است و فارس نیز در این زمینه قطب گردشگری سلامت، زیارت، فرهنگی و تاریخی است اما باید تلاش شود تا فرهنگ گردشگری به موازات صنعت گردشگری رشد کند.

خطیب نمازجمعه شیراز بیان کرد: اکنون در ضوابط بازدید از اماکن گردشگری در استان و کشور یک بام و چند هوا وجود دارد که باید همه دستگاه‌های متولی با محوریت وزارت میراث فرهنگی هماهنگ شوند.

امام جمعه شیراز با اشاره به هدفگذاری دولت سیزدهم برای جذب ۱۵ میلیون گردشگر خارجی، گفت: ضوابط گردشگری باید هماهنگ با فرهنگ اسلامی تدوین شود تا یک صنعت گردشگری حلال و اسلامی در کشور حکمفرما شود.

آیت‌الله دژکام با تصریح بر اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها چهارشنبه آینده عید سعید فطر است، اما اعلام عید با ولایت امر است،  افزود: ولی فقیه پس از ثبوت استهلال ماه شوال، عید فطر را اعلام می‌کنند و این یکی از مبانی فقهی است که اعلام روز عید حق ولایت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه