English

جانشین استاندار فارس در ستاد خدمات سفر:

رشد اقتصاد گردشگری و زیارت در شکوفایی اقتصاد محلی موثر است

جانشین استاندار فارس در ستاد خدمات سفر از راهبرد فارس برای توسعه گردشگری و زیارت خبر داد و این صنعت را علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، موجب تقویت اقتصاد محلی دانست.

رشد اقتصاد گردشگری و زیارت در شکوفایی اقتصاد محلی موثر است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد فرخ زاده با بیان اینکه استقبال بی نظیر مردم از سفر و بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی و جاذبه های گردشگری فارس نشان از علاقه آن ها به حفظ هویت اصیل ایرانی اسلامی است، افزود: هر چه در این زمینه سرمایه گذاری صورت پذیرد کم است چرا که هم موجب ارتقا فرهنگ جامعه می شود و هم اقتصاد محلی را شکوفا می‌کند.

وی اشاره ای به برگزاری رویدادهای جانبی برای جذب بیشتر گردشگر و افزایش اقامت آنان در فارس داشت و افزود: به طور مثال بازارچه های صنایع دستی که در کنار اماکن پرمخاطب گردشگری ایجاد شد امسال طبق آمارهای ارائه‌ شده با فروش ۲۵ میلیاردی صنایع دستی توانست نقش موثری در تقویت اقتصاد هنرمندان فارس ایفا کند.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس توسعه بوم گردی ها، مجتمع های گردشگری و مراکز خدمات رفاهی بین راهی را یکی دیگر از عوامل اشتغال زا در صنعت گردشگری دانست و افزود: هر ساله با توجه به افزایش سفرها نیاز استان که ایجاد این مراکز بیشتر می شود و طبیعتاً به واسطه رونق این اماکن، اقتصاد محلی تقویت می شود.

وی از گردشگری دینی و زیارت به عنوان عامل دیگر در توسعه اقتصادی فارس نام برد و افزود: استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام با دارا بودن بیشترین تعداد امام زادگان واجب التکریم در ایران همواره پذیرای علاقه مندان به اهل بیت است که طبیعتاً خدمت رسانی به این حجم زائر و برآورده کردن نیازهای اقامت، سوغات و نیازهای جانبی آنان، هر ساله به ویژه در ایام پیک سفر، از جمله نوروز موجب شور و نشاط و تکاپوی مردم استان و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه می‌شود.

معاون استاندار فارس تقویت این عوامل و سایر عواملی که در صنعت گردشگری می تواند اقتصاد محلی را تقویت کند از جمله توسعه خدمات حمل و نقل را راهبرد اقتصادی فرهنگی استان فارس دانست و در مقایسه با توسعه سایر صنایع، مسیری کم هزینه تر و در عین حال زود بازده تر برشمرد که نیاز به حمایت بیشتر دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه