English

مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور:

فارس با ۳۸۹ اثر صنایع دستی، رتبه اول کشور را در مُهر اصالت داراست

مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور افزود: در حال حاضر ۳۸۹ اثر شاخص فارس دارای مُهر اصالت بوده و این استان رتبه اول کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

 فارس با ۳۸۹ اثر صنایع دستی، رتبه اول کشور را در مُهر اصالت داراست
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدحسین عسکرپور در بازدید از خانه تاریخی سعادت شیراز، با اشاره به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی با هدف حمایت از هنرمندان، اظهار کرد: این امر در استان فارس به نحو شایسته‌ای انجام شده و این استان از نظر کمی و کیفی در برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی اقدامات مناسبی انجام داده و نمره قبولی گرفته است.

او از مدیریت بسیار خوب میراث فرهنگی فارس در برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی قدردانی کرد و گفت: در کنار آثار شاخص تاریخی و گردشگری استان فارس به‌ویژه مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی حافظ و سعدی و میراث جهانی تخت‌جمشید این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های نوروزی برپا شده‌اند که با استقبال گسترده گردشگران نیز روبه‌رو شده است.

کارگاه های صنایع دستی فارس

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور افزود: در این استان طرح کارگاه‌گردی نوروزی هم اجرا شده که نه‌تنها مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته، بلکه جزو طراح‌های موفق به‌شمار می‌آید.

 او درباره اجرای این طرح گفت: در این طرح گردشگران و مسافران نوروزی از نزدیک به تولیدات زنده انواع محصولات دست‌ساز هنرمندان آشنا و به خرید محصولات و حتی ساخت و تولید آن‌ها ترغیب می‌شوند.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور افزود: اکثر مردم صنایع‌دستی  و هنرهای سنتی را با سفال می‌شناسند و بی‌تردید فعالیت این کارگاه‌ها کمک می‌کند، اقشار گوناگون مردم با انواع هنرهای سنتی و صنایع‌دستی آشنا شوند. 

عسکرپور در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ۷۲۷ کارگاه برای اجرای این طرح  اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: در استان فارس، ۵ کارگاه به صورت مجموعه فعال شده و پذیرای مسافران نوروزی است.

 او به بازدیدش از خانه تاریخی سعادت به‌عنوان یکی از این کارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: برای نمونه در خانه سعادت، بیش از ۱۰ هنرمند در رشته‌های گوناگون صنایع‌دستی مشغول کار هستند و مسافران نوروزی با ورود به این خانه می‌توانند از نزدیک با این هنرها آشنا شوند. 

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور افزود: در حال حاضر، ۳۸۹ اثر شاخص فارس  دارای مُهر اصالت بوده و این استان رتبه اول کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه