English

استاندار فارس در نهمین اجلاس استانی نماز:

اقدامات دستگاه ها در خدمت به نماز ارزیابی می شوند

استاندار فارس از معاون توسعه خود خواست تا نسبت به راه اندازی سامانه‌ای برای خدمت به اقامه نماز اقدام کند و ستاد اقامه نماز فارس نیز وظایف دستگاه‌های را به صورت دقیق احصا و سپس ارزیابی کند.

اقدامات دستگاه ها در خدمت به نماز ارزیابی می شوند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه شنبه ۱۹ اسفند در نهمین اجلاس استانی نماز که با حضور محمد حسین رضایی دستیار رییس جمهور در امر نماز با عنوان نماز نسل نو با رویکرد بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه برگزار شد، با قرائت آیه " إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهی‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر"، یادآور شد که نماز برترین بازدارنده از منکرات در جامعه است.

استاندار فارس اظهار کرد: شاید در نگاه نخست، به برخی از جلوه‌های فحشا توجه کنیم، اما منکرات متعدد اقتصادی و بداخلاقی‌های مختلف حتی در محیط‌های علمی وجود دارد و چه راهکاری برای برطرف کردن آن بهتر از نماز وجود دارد.

به گفته او با نگاهی به این آیه متوجه می‌شویم که نماز اکسیری برای پیشگیری از منکرات است و هنگامی که انسان روزانه پنج بار خود را در آبی مطهر بشوید از هر آلودگی روحی و روانی پاک می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه، اگر راهکاری برای مشکلات می‌جویم عقل ایجاب می کند که به پیشگیری بیندیشیم و چه راه حلی قوی‌تر، وسیع تر و عمیقتر از نماز وجود دارد، ادامه داد: اقرار کنیم آنچه شایسته نماز بود بجا نیاوردیم، اما جای بازگشت وجود دارد تا از این کم توجهی توبه کنیم و آماده ام تا زمینه اجرای هر روشی که پیشنهاد شود را فراهم کنیم.

ایمانیه به این منظور ۲ پیشنهاد ارائه کرد و از مسئولان ستاد نماز و استانداری خواست تا زمینه تحقق آن را مهیا کنند.

یکی از این پیشنهادها راه‌اندازی سامانه‌ای برای ارزیابی انجام وظایف اختصاصی دستگاه‌ها برای اقامه نماز است.

استاندار فارس در این زمینه اظهار داشت: چنین سامانه‌ای پیشتر برای صیانت از جوانی جمعیت و حجاب و عفاف نیز در دستگاه‌های دولتی فارس راه‌ افتاده و برکات خوبی نیز به دنبال داشته است.

وی از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس خواست تا نسبت به راه اندازی چنین سامانه‌ای برای خدمت به اقامه نماز اقدام کند و ستاد اقامه نماز فارس نیز وظایف دستگاه‌های را به صورت دقیق احصا و سپس ارزیابی کند.

دومین توصیه که ایمانیه در نهمین اجلاسیه نماز فارس مطرح کرد این بود که تقویت ارتباط و هم‌افزایی ستاد هماهنگی امور مساجد و ستاد اقامه نماز بود که از نظر او در این صورت هر ۲ کارایی بهتری خواهند داشت.

در این آیین از برترین های حوزه اقامه نماز تقدیر و از طرح شناسایی و احیا نمازخانه های استان فارس با کمک گزارشات مردمی با نام "از نمازخانه بگو" رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه