English

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد:

حضور پررونق بخش خصوصی در حوزه انرژی با حمایت اتاق بازرگانی فارس

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس گفت: همراهی با بخش های قانونگذاری و اجرایی استان جهت پیگیری بهره برداری بیشینه از ظرفیت های موجود در استان در خصوص تعریف و حمایت از پروژه های ایجادی، توسعه ای و بهره وری در سطح استان با حمایت های اتاق بازرگانی فارس از برنامه های اصلی ما در این کمیسیون است.

حضور پررونق بخش خصوصی در حوزه انرژی با حمایت اتاق بازرگانی فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، کاوه خیری در جلسه کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: تدوین راهکارهای حمایت از بخش خصوصی برای توسعه طرح های انرژی و صنایع وابسته را با بهره گیری از خرد جمعی و مشارکت فعالان بخش خصوصی حوزه انرژی استان آن را با جدیت دنبال می کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق  بازرگانی فارس افزود: برای تدوین حرکت توسعه ای بخش انرژی استان باید معضلات و مشکلات احصا، ظرفیت های قانونی شناسایی و راه حل های کارشناسانه و کاربردی ارائه شود تا بخش اقتصاد استان بتواند از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استفاده بیشتری ببرد.

خیری اظهار داشت: معتقدم نیاز است بررسی‌های کارشناسانه، پیشنهادات و راهکارهای اقتصادی، اجرایی، قانونی و قابل حصول برای مثبت شدن تراز انرژی استان ارائه شود که بخش خصوصی ما می تواند این اقدام مهم را انجام دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق  بازرگانی فارس با بیان اینکه برای رونق بخشی به بخش انرژی به عنوان یک مزیت اقتصادی مهم استان همراهی با کمیسیون های صنعت و سرمایه گذاری اتاق حائز اهمیت است اضافه کرد: در برخی از بخش ها همپوشانی بین کمیسیون های تخصصی سرمایه گذاری و صنعت اتاق وجود دارد که برای حرکت موثرتر از این ظرفیت مشترک بهره خواهیم برد.

وی با تاکید بر تلاش برای ارتقا جایگاه انرژی و صنایع مرتبط در استان ادامه داد: تعریف و پیگیری گزارش های کارشناسی در خصوص منابع و مصارف انرژی استان و مشارکت با سازمان های مرتبط، دانشگاه های معتبر و مراکز کارشناسی از دیگر برنامه های ما در این کمیسیون می باشد.

خیری همچنین به بررسی کارشناسی و هدایت اصولی در بخش انرژی در سطح استان و کشور و سرمایه پذیر نمودن انرژی در تمامی بخش ها تاکید کرد و افزود: در حال حاضر قیمت‌ها در حوزه انرژی در کشور در حدی است که امکان توسعه نیروگاه را به صاحبانشان نمی دهد البته طرح های جدید و جذابی تعریف شده اما معلوم نیست که آیا اجرایی خواهند بود یا خیر. 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر محل تامین سرمایه آنها نیز مشخص نیست و صندوق توسعه ملی، سرمایه گذاران داخلی و خارجی، شرکت های بزرگ پالایشی، پتروشیمی و شیمیایی در این حوزه ورود کردند و در تلاشند که بتوانند کسری برق را جبران نمایند. 

خیری عنوان داشت: بر این اساس معتقدم باید کنترل و هدایت اصولی بخش انرژی در کل کشور و با نگاه جدید بازبینی شود و سرمایه گذاری در حوزه انرژی اقتصادی گردد. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اظهارکرد: می بایست اصول توسعه پایدار در کلیه برنامه ریزی ها در نظر گرفته شود. مصارف انرژی معمولا با پایداری تقابل دارد. با توجه به این موضوع در محدوده وظیفه و مسئولیت اجتماعی‌مان و با بهره گیری از دیدگاه های علمی مهم در این حوزه می توان برنامه‌ای جامع تدوین کرد که شاید به عنوان یکی از نقاط ماندگار این کمیسیون در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به آینده پژوهی و تلاش برای آینده نگاری ظرفیت‌های انرژی استان فارس و دغدغه بخش خصوصی در این زمینه ادامه داد: باید با هم فکری و تلاش یک برنامه کارشناسانه با بازه زمانی بالای ۴ سال برای بخش انرژی استان تهیه شود و مسیر توسعه این بخش مشخص شود که ضمن اثربخشی با تغییر دولت ها، دچار دگرگونی نشود.

خیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش در مشارکت و همراهی در کارشناسی و تدوین سند آمایش استان در بخش انرژی عنوان کرد: در استان فارس چندین نهاد فعال در حوزه انرژی فعالند از جمله شورای راهبردی انرژی، اتاق فکر استانداری، کمیسیون انرژی، دانشگاه شیراز و صنعتگران دولتی، خصولتی و خصوصی فعال هستند که امیدواریم بتوانیم با ایجاد یک طرح واحد و یکپارچگی، از موازی کاری و چندگانگی این نهادها جلوگیری کنیم.

 

مسائل کلان در شورای راهبردی، کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی قابل طرح هستند

در ادامه این جلسه کیوان کتیبه دبیر شورای راهبردی انرژی استان فارس نیز گفت: حدود دو سال قبل شورای راهبردی انرژی استان تشکیل شده است که بر اساس نظر جمعی بین مدیران استان این شورا محلی برای جمع شدن متخصصین و مسئولین این حوزه برای تعیین اهداف و راهبردهای کلان حوزه انرژی استان است.

وی با تاکید بر فعالیت به صورت هم افزایی مابین شورای راهبردی انرژی استان، کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و کارگروه انرژی اتاق فکر استانداری در حوزه انرژی استان برای تاثیرگذاری بیشتر، افزود: شورای راهبردی انرژی استان قطعا نیاز به خوراک دارد.مسائل کلان در شورای راهبردی، کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با همکاری اتاق فکر قابل طرح هستند که این مسائل می تواند در شورای راهبردی دنبال شود. 

کتیبه اظهار داشت: در شورای راهبردی بسیاری از مسائل نیاز به تجزیه و تحلیل کارشناسانه دارد که با استفاده از ظرفیت های اتاق فکر و کمیسیون انرژی این امر قابل انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه