English

اول مهر ماه؛

زنگ آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس در مدارس فارس نواخته می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ از روز شنبه اول مهرماه آغاز می‌شود با توجه به اینکه زنگ آغاز هفته دفاع مقدس و ایثار شهادت و آغاز سال تحصیلی هم‌زمان نواخته می‌شود؛ لذا برنامه‌های متنوع و مشترکی در مدارس اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس به نقل از آموزش‌وپرورش فارس، محمدخلیل عسکری در همایشی با حضور بیش از ۸ هزار مدیر مدارس استان فارس که در شهر شیراز به صورت حضوری و سایر مناطق آموزشی استان به صورت برخط در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان فارس، اظهار کرد: سال تحصیلی جاری با تمام مشکلاتش در حال اتمام است، اما اقدامات ارزشمند مدیران در مسیر تعلیم و تربیت و در برابر هجمه‌های صورت گرفته در برابر دشمن ماندگار شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: استان فارس در شاخصه‌های مختلف علمی، ورزشی، پرورشی، و ... نسبت به گذشته پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

وی افزود: راه‌اندازی موکب فرهنگیان فارس در ایام اربعین حسینی در شهر کربلا، از موارد ارزشمند و اقدامات ماندگاری است که امیدواریم با تقویت رویکرد مردمی آن فعالیتش همچنان در طول سال استمرار یابد و شرایط سفر زیارت همکاران را فراهم کند.

عسکری از زحمات مدیران قبلی مدارس استان که بازنشسته یا تغییر کرده‌اند، تقدیر و تصریح کرد: سال تحصیلی جدید از شنبه اول مهرماه آغاز می‌شود با توجه به اینکه زنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت و آغاز سال تحصیلی هم‌زمان نواخته خواهد شد، بنابراین برنامه‌های متنوع و مشترکی در مدارس اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیران مدارس با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در این ایام از جمله، سالروز آغاز امامت حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و هفته دفاع مقدس، برنامه‌های خود را تدوین و اجرایی کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: فضای آموزشی مدرسه، معلم سوم است؛ بنابراین هرچه فضا زیباتر باشد اثرش در یادگیری بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: فضای مدارس باید شاد و با نشاط باشد، لذا مدیران مدارس با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف تلاش کنند سال تحصیلی را در محیطی شاد و جذاب آغاز کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: با دستور صریح رئیس‌جمهور اضافه تدریس‌ها ماهانه پرداخت خواهد شد. استان فارس سومین استان کشور در صدور ابلاغ است تا شرایط تحقق این پرداخت‌ها را فراهم کند.

وی ادامه داد: مدیران مدارس سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس را با دقت و جدیت مدیریت و تلاش کنند هیچ دانش‌آموزی مشکل سرویس ایاب و ذهاب نداشته باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اذعان کرد: بخشی از مشکلات ما در آموزش‌وپرورش به‌ویژه فضاهای آموزشی از سوی خیرین مدرسه‌ساز حل‌وفصل شده؛ لذا در ابتدای سال از خیرین مدرسه‌ساز دعوت شود تا در جشن ابتدای سال تحصیلی حضور یابند و از آن‌ها تجلیل شود.

وی با تقدیر از حوزه رسانه عنوان کرد: خبرنگاران همراهی خوبی با آموزش‌وپرورش دارند و نقش موثری در تربیت دانش‌آموزان ایفا می‌کنند.

عسکری بر تداوم و تقویت برنامه دوشنبه‌های مسجدمحور تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس بیش از ۴ هزار معلم منتقل شدند و این فرآیند تا فردا پایان می‌یابد، ادامه داد: در نقل‌و‌انتقالات تلاش کردیم نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشیم و رعایت قانون مربوطه خط قرمز ما است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از ارائه آموزش‌های ویژه مدیران مدارس خبر داد و افزود: دغدغه عموم جامعه تربیت خوب است، اما حریم مدارس باید رعایت شود؛ بنابراین ورود هر شخصی به مدارس برای حضور در برنامه‌ها، بدون مجوز و هماهنگی با دوایر مربوطه، ممنوع است.

وی اضافه کرد: نظارت و ارزیابی از مدارس همچون سال قبل ادامه خواهد یافت و حرکت به سمت مدرسه‌محوری در دستور کار است لذا اختیارات مدیر تقویت و از میزان بخشنامه‌های مدارس کاسته خواهد شد؛ بنابراین به‌دنبال کاهش تمرکز هستیم و برنامه‌ها منبعث از نقاط ضعف و قوت سال قبل را ارائه خواهیم کرد.

عسکری با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در جمع مدیران مدارس سراسر کشور، افزود: اینکه رئیس‌جمهور در اقدامی ارزشمند مستقیم و بی‌واسطه با مدیران مدارس سخن می‌گوید، نشانه از رویکرد ارزشمند دولت مردمی سیزدهم به‌نظام تعلیم و تربیت است.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم حدود ۷۰۰ مدیر مدرسه در شهر شیراز و بیش از ۷ هزار مدیر مدرسه در سراسر استان فارس به صورت برخط حضور داشتند.

این مراسم با سخنرانی برخط حضرت آیت‌الله رئیسی ریاست جمهوری و صحرایی وزیر آموزش‌وپرورش و ۳ تن از مدیران مدارس به نمایندگی از مدیران مدارس به پایان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه