English

بهره برداری از دو طرح احداث نیروگاه مقیاس کوچک در استان فارس

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و محلی، بهره‌ برداری از نیروگاه‌های دیزل ژنراتور رستاق و مزایجان در شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت، آغاز شد.

بهره برداری از دو طرح احداث نیروگاه مقیاس کوچک در استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد حبیب آگهی معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه ای فارس در این مراسم که همزمان با هفته دولت برگزار شد با برشمردن مزایای استفاده از نیروگاههای مقیاس کوچک در مناطق محروم افزود: از جمله مزایای این طرح رفع مشکل افت ولتاژ در این مناطق با توجه به مشکلات شبکه برق می باشد.

 حبیب آگهی در مراسم بهره برداری از این پروژه ها با اشاره به مشکل افت ولتاژ در این دو منطقه گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با تلاش متخصصان شرکت برق منطقه ای فارس نصب، جانمایی و راه اندازی تجهیزات دو نیروگاه دیزلی رستاق و مزایجان در شهرستان های داراب و زرین دشت فارس به پایان رسید و برق مطمئن و پایدار در اختیار این شهروندان قرار گرفت.

حبیب آگهی با تشریح اقدامات انجام شده برای نصب دیزل ژنراتور در مناطق مذکور گفت: در یک کار جهادی با سرمایه گذاری شرکت فولاد پاسارگاد احداث این دو نیروگاه آغاز گردید و با توجه به مشکلات مردم در این مناطق طی ۴۵ روز کار خرید، نصب، تست و راه اندازی دستگاهها و تجهیزات انجام شد که ثبت این رکورد در هیچ جای کشور سابقه نداشته است. 

سیاوش چتر سیماب مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت برق منطقه ای فارس و مجری طرح نیز با اشاره به شرایط اقلیمی منطقه و مشکلاتی که در سالهای گذشته بوجود آمد، راه اندازی این دو نیروگاه دیزلی را فرصتی برای تامین برق پایدار و ترمیم مشکلات افت ولتاژ در مناطق رستاق داراب و مزایجان شهرستان زرین دشت دانست.

به گفته وی، با دستور مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس مبنی بر تعیین محل جانمایی و اجرای نیروگاه های رستاق داراب و مزایجان زرین دشت، تیم اجرایی متشکل از دفتر خدمات مشترکین و تدارکات و قراردادها تشکیل گردید و نصب این تجهیزات در دستور کار قرار گرفت.

مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت برق منطقه ای فارس ادامه داد: در این نیروگاه ها، یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذری انجام شده و با پیگیری های مستمر و همکاری های بین بخشی و تلاش‌های جهادی مهندسین و متخصصین شرکت برق منطقه ای فارس عملیات تعیین ساختگاه و انتقال تجهیزات آغاز و ظرف مدت بسیار کوتاهی تجهیزات نیروگاه در محل جانمایی، تخلیه و نصب گردید و امید می رود برق مطمئن و پایدار برای ساکنان این مناطق تامین گردد.

صالحی هماهنگ کننده نصب نیروگاه ها نیز آب و هوای گرم منطقه را از جمله شرایط سخت در انتقال‌ این تجهیزات دانست و افزود: به رغم سختی کار و مسافت طولانی و گرمای شدید، همکاران برق منطقه ای فارس بصورت شبانه روزی برای نصب تجهیزات این دو نیروگاه تلاش کردند.

وی خاطر نشان کرد: برای تامین سوخت مورد نیاز هر دو نیروگاه و همچنین چگونگی فعالیت در روزهای اوج مصرف تابستانی همه تمهیدات اندیشیده شده، که با برنامه ریزی مسئولان شرکت با موفقیت انجام شده است.

درادامه مراسم، عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با تقدیر از خدمات برق منطقه ای فارس بر لزوم تامین زیر ساخت ها برای توسعه صنعتی منطقه با تامین برق پایدار تاکید کرد.

بهمنی فرماندار زرین دشت نیز از خدمات شرکت برق منطقه‌ای فارس در بهبود تامین برق و کاهش خاموشی و افت ولتاژ روستای مزایجان تقدیر کرد.

افتتاح و بهره‌برداری از این دو طرح نیروگاهی در مراسم جداگانه ای با حضور مسوولان محلی در بخش رستاق شهرستان داراب و مزایجان شهرستان زرین دشت برگزار گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه