English

مدیرکل آموزش و پرورش فارس؛

کسب رتبه اول فارس در پروژه استخدامی ماده ۲۸ در کشور

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس در پروژه استخدامی ماده ۲۸، رتبه اول کشور را کسب کردیم و علی رغم حجم سنگین آمار شرکت کنندگان با تلاش شبانه روزی و بی وقفه توانستیم کار مصاحبه‌ را به اتمام برسانیم لذا ۱۵۰۰ نفر در این فرآیند استخدام می شوند.

کسب رتبه اول فارس در پروژه استخدامی ماده ۲۸ در کشور

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد خلیل عسکری در یکصدو پنجاه و نهمین جلسه شواری آموزش وپرورش استان فارس، اظهار کرد: در راستای ارتقای آگاهی معلمان، دوره هایی را در سطح استان برگزار کردیم و تعداد زیادی از معلمان در آن شرکت کردند.

وی افزود: بازگشایی مدارس و پروژه مهر  از مهمترین موضوعاتی است که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد و به طور منظم جلسات هفتگی پروژه مهر برگزار و برنامه ریزی های لازم در راستای مسائل مختلف انجام می شود.

عسکری تصریح کرد: براساس اسناد بالادستی آئین نامه عفاف و حجاب تدوین و طی مراسمی در برنامه دوشنبه های مسجد محوری از آن رونمایی شد.

وی اضافه کرد: در راستای برنامه های عفاف و حجاب دوره های آموزشی با حضور بیش از  ۸ هزار  معلم برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: در خصوص نقل و انتقالات با رعایت تکریم متقاضیان و رعایت خطوط قرمز در خصوص خالی نبودن کلاس های درس، تلاش ما این است که مشکل همکاران فرهنگی حتی الامکان مرتفع شود.

وی ادامه داد: فرآیند ثبت‌ نام در حال انجام است و مدیران مدارس با رعایت چارچوب های قانونی تعیین شده اقدام به ثبت نام می کنند.

عسکری اضافه کرد: فرآیند جذب معلمان ماده ۲۸ قانون استخدامی در حال انجام است خوشبختانه نگاه خوبی در سازمان امور اداری و استخدامی در خصوص جذب معلمان وجود دارد.

وی افزود: در سطح کشور، استان فارس در پروژه استخدامی ماده ۲۸،  رتبه اول کشور را کسب کردیم و علی رغم حجم سنگین آمار شرکت کنندگان با تلاش شبانه روزی و بی وقفه توانستیم کار مصاحبه‌ را به اتمام برسانیم لذا ۱۵۰۰ نفر در این فرآیند استخدام می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در بحث رتبه بندی مقام سوم را دارا هستیم البته دو استان به واسطه جمعیت کمی که دارند از ما جلو افتادند.

وی گفت: در بحث پوشاک برنامه ریزی و موارد لازمه را پیش بینی کردیم لذا گلوگاه های فساد را در این خصوص بستیم همچنین ساز و کارهای سامان دهی سرویس های مدارس را پیش بینی کردیم.

عسکری یادآور شد: در سال تحصیلی جدید قرار است تعداد ۱۷۰۰ دانشجو، وارد کلاس های درس دانشگاه  فرهنگیان شوند لذا در حال فراهم کردن مقدمات استقرار آنها هستیم، خوابگاه دانشجویی یکی از دغدغه اصلی ما در این خصوص است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: به فضل الهی، آموزش و پرورش با تمام وجود تلاش می کند و برنامه ریزی کرده است تا حوادث تلخ سال قبل در مدارس شیراز تکرار نشود.

وی گفت: مشکل خوابگاه دانشجو معلمان در پردیس های دانشگاه فرهنگیان  موضوعی است  که باید به آن پرداخته شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش وپرورش فارس، وی کمبود نیروی انسانی را مهمترین چالش سال تحصیلی جدید برشمرد.

مجید زارعی افزود: بهره گیری از نیروهای بازنشسته،  دانشجو معلمان، و ..‌. از راهکارهای ارائه شده در این زمینه است.

زارعی با اشاره به همکاری خوب شهرداری شیراز در خصوص سهم سه درصدی آموزش و پرورش در سال گذشته، گفت: آموزش و پرورش خواستار تشکیل جلسه با موضوع مطالبات سه درصدی آموزش و پرورش از شهرداری های استان به ویژه شهرداری شیراز است.

وی ادامه داد: به واسطه کسب جایگاه برتر فارس در رتبه بندی، دبیرخانه جایگاه ارتقای معلم از سه روز قبل در شیراز راه اندازی شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با تشریح آمار و ارقام نمرات امتحانات نهایی گفت: با ۷ پله صعود، رتبه استان از ۲۳ به رتبه ۱۶ ارتقا یافت.

فرشید قاسمی گفت: علیرغم افت میانگین نمرات امتحان نهایی در سطح کشور، استان فارس با برنامه ریزی های مطلوب از جمله طرح ۵۰ روزه و ۱۸ روزه موفق به ارتقای میانگین نمرات امتحانات شد.

گفتنی است: در پایان این جلسه، از دانش آموز فرنیا فرمنش دانش آموز رشته تجربی و دارنده مدال طلای المپیاد سلول های بنیادی با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش فارس تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه