English

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد:

پیشرفت قابل توجه برنامه الگوی کشت در فارس

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه برنامه الگوی کشت در مهرماه ۱۴۰۱ از سوی وزراتخانه به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: تاکنون حدود ۷۰ درصد الگوی کشت ابلاغ شده را در استان اجرا کرده‌ایم.

پیشرفت قابل توجه برنامه الگوی کشت در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حمید دبیری با اشاره به اینکه در مجموع ۳۰ محصول به‌ عنوان الگوی کشت استان فارس اعلام شده است، تصریح کرد: بر اساس این برنامه کشت ۱۵ محصول اساسی مثل گندم، جو و غلات و محصولات سبزی و صیفی در این برنامه قرار داشت.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه در تلاش هستیم اعتباراتی که به استان تعلق می‌گیرد را به سمت الگوی کشت ببریم، اظهار کرد: به‌عنوان مثال اگر هزینه‌ای برای دانه‌های روغنی در نظر گرفته شود به طرف کلزا می‌بریم که در الگوی کشت است؛ اما تسهیلات خاصی بابت اجرای الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار نگرفته است. 

وی با اشاره به اینکه در محصولاتی مثل گندم، جو، یکسری از سبزی و صیفی‌جات و ذرت مطابق با الگوی کشت پیش رفته ایم، ابراز کرد: در نتیجه باتوجه به کارهای ترویجی که در استان فارس انجام شده، بالغ‌ بر  ۶۵ تا ۷۰ درصد الگوی کشت که مدنظر تهران بوده در اکثر محصولات انجام شده است.

او با بیان اینکه کشت یکسری از محصولات  از دسترس و کنترل ما خارج است، عنوان کرد: به دلیل جذابیت و ارزش اقتصادی زیادی که برخی از محصولات مثل برنج دارند، کشاورز به سمت کشت این محصولات خواهد رفت.

دبیری یادآور شد: الگوی کشت برنامه‌ریزی برای ایجاد یک نظام کشاورزی پایدار است که در آن معیشت کشاورز، تولید محصولات اساسی و استراتژیک و حفظ آب‌ و خاک باید در نظر گرفته شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: در استان فارس با توجه به دستور ریاست سازمان جهاد کشاورزی برنامه الگوی کشت را به تفکیک هر دشت تهیه می‌کنیم تا با تغییرات ۲۵ درصدی بتوانیم مایحتاج جامعه را تامین کنیم. 

وی توضیح داد: الگوی کشت تهیه شده در استان در پنج دشت تهیه شده و ۱۰ دشت دیگر در دست اقدام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه