English

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

الگوی کشت، یک راهبرد ملی و حرکت بزرگ است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی الگوی کشت یک راهبرد ملی و یک حرکت بزرگ و جدی است که اگر عملیاتی نشود آسیب‌های جدی برای کشور در بر خواهد داشت.

الگوی کشت، یک راهبرد ملی و حرکت بزرگ است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی در نشست روئسای سازمان های جهاد کشاورزی منطقه ۲ کشور در شیراز تصریح کرد: الگوی کشت یکی از مأموریت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که اجرایی کردن آن باید با ساز‌ و کار‌ های مناسبی همراه باشد.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانداران و فرمانداران و با محوریت مدیران جهادی کشاورزی بایست در اجرای الگوی کشت شرایط حساس امروز جامعه را مد نظر قرار دهند، افزود: با یک سری تدابیر در حوزه ی ارتقاء بهره‌وری کشت محصولات کشاورزی به ویژه کالاهای اساسی می توان این امر را اجرایی کرد.

عسکری در بخشی دیگر از این نشست که به بررسی موضوعات مرتبط با نیازمندی‌ها و توانمندی‌های بخش کشاورزی استان‌های جنوبی اختصاص داشت، ابراز کرد: باید به سیاست‌ها و راهبردهای ملی در زمینه امنیت غذایی کشور شتابدهی کرد.

او با تاکید بر هم‌افزایی و همدلی که باید در حوزه امنیت غذایی کشور ایجاد بشود، بیان کرد: رویکرد و نگاه ما به بخش کشاورزی، ساماندهی و فضاسازی این بخش است تا موانع و مشکلات حوزه تولید مرتفع بشود.

وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی یکی از موضوعات مطرح در سطح ملی است، افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس به طور جدی مسائل این بخش با تشکیل جلسات و نامه نگاری ها رصد و دنبال می کند.

نماینده داراب و زرین‌دشت از نهایی شدن قانون بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه در کشور خبر داد و گفت: باید در این زمینه از نظرات و راهکارهای مناسب در حوزه کشاورزی به ویژه در زمینه امنیت غذایی و با در نظر گرفتن سیاست‌ها و راهکارهای مرتبط با دانش‌بنیان‌ها بهره برد.

وی با گلایه از عملکرد دولت‌های گذشته در تحقق احکام مربوط به برنامه ششم توسعه، اعلام کرد: متأسفانه دولت قبل در اجرایی کردن برنامه توسعه تنها ۳۰ درصد از احکام قانونی این برنامه را محقق کرد که البته بخش مهمی از این ناکامی به عدم تخصیص بودجه مرتبط می‌شود.

عسکری در پایان با بیان اینکه اعتبارات استانی باید با اولویت بخش کشاورزی تخصیص پیدا کند، گفت: باید سیاست استان‌ها با در نظر گرفتن ملاحظات مربوط به تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز در کشور باشد که در این راستا علا‌وه بر اعتبارات ملی به اعتبارات استانی هم نیاز جدی داریم‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه