English

باحضور‌ امام جمعه شیراز انجام شد:

رونمایی از دو طرح فرهنگی تربیتی در آموزش و پرورش فارس

باحضور نماینده مقام معظم رهبری در فارس وامام جمعه شیراز از دو طرح فرهنگی تربیتی شامل: دوشنبه های مسجد محوری و شیوه نامه جدید عفاف وحجاب در مدارس و ادارات واماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس رونمایی شد.

رونمایی از دو طرح فرهنگی تربیتی در آموزش و پرورش فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز درآیین رونمایی از دو طرح فرهنگی تربیتی شامل: دوشنبه های مسجد محوری و شیوه نامه جدید عفاف وحجاب در مدارس و ادارات واماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس در مسجد امام حسین (ع) محله مهدی آباد واقع در حاشیه جنوبی شهر شیراز گفت: برنامه دوشنبه های مسجد محوری آموزش و پرورش یکی از برنامه های ارزشمند و  اساسی است لذا ضروری است روحانیون محله و مساجد با این طرح همراهی کنند.

آیت الله لطف الله دژکام که در جمع پرشور فرهنگیان، دانش آموزان ومردم این محله کمتر برخوردار جنوب شیراز سخن می گفت افزود: با توجه به مطالباتی که در این جلسه از سوی مردم محله مطرح شد، پیگیر مشکلات اجتماعی و عمرانی این منطقه محروم خواهم بود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: خانواده ها، باید با برنامه های مسجد محوری همراهی کنند و در تربیت فرزندان  در کنار آموزش و پرورش باشند. 

نماینده ولی فقیه در فارس اذعان کرد: اگر دانش آموزان در برنامه های مسجد مشارکت نکنند بخشی از مهارت ها و رشد اجتماعی آنان محقق نمی شود لذا حضور دانش آموز در مسجد موجب رشد او می شود.

آیت الله دژکام بر توسعه عدالت آموزشی تاکید و عنوان کرد: اجرای عدالت در جامعه امری مهم و خطیر است چنان که رهبر معظم انقلاب، گفتمان آینده جوامع را عدالت می داند.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس وامام جمعه شیراز گفت: برای رسیدن به هر آرمانی، نیازمند برنامه ریزی و تلاش هستیم بنابراین برای تحقق ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باید عدالت را در جامعه گسترش دهیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: شیوه نامه عفاف و حجاب که از آن رونمایی شدکار ارزشمندی است که آموزش و پرورش تدوین کرده لذا همه باید در تحقق پوشش مناسب در جامعه تلاش کنند و مدیران معلمان مدارس هم برای اجرای مطلوب واثرگذار آن آن با سلیقه و خلاقیت عمل کنند. 

نماینده مقام معظم رهبری در فارس وامام جمعه شیراز موضوع توجه به پوشش دانش آموزان چه دختر وچه پسر مساله ای هست که در تمام کشورها به عنوان یک قانون لازم الاجرا است و لذا باید این مساله در آموزش وپرورش کشور خودمان نیز مدنظر قرار گیرد. 

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در ابتدای این مراسم اظهار کرد: از چهارده ماه قبل، برنامه ای با الگو برداری از طرح شهید بهنام محمدی به نام دوشنبه های مسجد محوری در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

محمدخلیل عسکری افزود: پیوند بین منزل، مدرسه و مسجد از مهمترین اهداف دوشنبه های مسجد محوری اداره کل آموزش و پرورش فارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب بر ترغیب دانش آموزان به حضور در مکان های برکت آفرین، از برنامه مسجد محوری امشب رسماً رونمایی و این برنامه،  جز برنامه های رسمی آموزش و پرورش فارس قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا قوانینی در خصوص حضور افراد در مکان های عمومی وضع و اجرا می شودخاطرنشان کرد: بر اساس چارچوب های قانونی آیین نامه عفاف و حجاب که شامل فعالیت معلمان ودانش آموزان در مدارس، دانشگاه‌ فرهنگیان وسایر مراکز آموزشی متعلق به آموزش وپرورش فارس در نه فصل تدوین و اجرایی می شود.

عسکری ادامه داد:درخصوص حل مشکلات محله کمتربرخوردار مهدی آباد درحوزه آموزش وپرورش، تخصیص زمین چمن مدرسه ای، راه اندازی وتجهیز کلاس درس تربیت بدنی دریکی ازمدارس دخترانه و واریز مبلغ۵۰۰ میلیون تومان سرانه به حساب ۶ مدرسه این محله کم برخوردار ازمصوبات برنامه دوشنبه  مسجد محوری دراین محله است.

گفتنی است: دربرنامه دوشنبه های مسجد محوری که از ابتکارات اداره کل آموزش و پرورش فارس در دولت مردمی سیزدهم و به صورت هم زمان در همه مناطق و شهرستان های سراسر استان با حضور مدیران و روسای آموزش و پرورش، فرهنگیان وبا محوریت دانش آموزان درکنار خانواده هایشان برگزار می شود مشکلات مردم در حوزه تعلیم و تربیت در محلات مختلف شنیده شده ودر راستای حل آنها تلاش می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه