English

نماینده ولی فقیه در فارس:

تلاش و مجاهدت در تبعیت از ولایت معنا پیدا می‌کند

امام جمعه شیراز گفت: انقلابی که خون برای آن داده شده برای ادامه یافتن، تلاش و مجاهدت می‌خواهد و این تلاش و مجاهدت در تبعیت از ولایت معنا پیدا می‌کند و باید بدانیم هر حرکتی مجاهدت نیست.

تلاش و مجاهدت در تبعیت از ولایت معنا پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، پیرامون معادباوری به عنوان یکی از معارف مهم در انقلاب اسلامی گفت: روزهایی که پیش رو داریم یادآور از دست دادن چهره‌ای بزرگ و مرجعیت دینی در زمان غیبت یعنی حضرت امام خمینی (ره) است. بحث معاد را می‌توانیم از مکتب امام که بنیانگذار جمهوری اسلامی دنبال کنیم.

آیت الله دژکام افزود: شاید امام بودن این مرد را محدود کرده باشیم که چهار روز در زندگی عالم جلودار بوده است اما امام فراتر از این جلودار حرکت اسلامی شد برای سفری که به عالم دیگر در پیش داشت.

وی گفت: امام خمینی (ره) در طول سال های مبارزه رنج برد و سختی کشید اما می‌دانست کار برای خدا ضرر ندارد و وقتی می‌رود دلش آرام و مطمئن است و با دلی آرام می‌رود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: دشمنان ما در تمدن اروپایی و آمریکایی خودشان از مرگ می‌ترسند و هراس دارند، می‌خواهند بیماری خود را به ما سرایت دهند چراکه می‌دانند لشکری که از مرگ نمی ترسد شکست ناپذیر است.

آیت الله دژکام بیان کرد: امام راحل ما کسی بود که می‌گفتند کوچک‌ترین مسئله از ایشان فوت نمی‌شود و چه دقتی در عمل به کتاب خدا داشت. اینجور کسی چرا وقتی می‌رود دلش آرام نباشد و ضمیرش امیدوار نباشد؟ راه بر من و شما باز است و چه کسی جلوی ما را گرفته که کار خوب انجام ندهیم؟ غیر از این که خودمان کوتاهی می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: درس ما قبل از هر درس دیگری که در انقلاب اسلامی می‌خواهیم بیاموزیم باید درس معارف انقلاب باشد وگرنه خیلی‌ها شعار انقلابی دادند، اما تکرار کننده حرف کمونیسم‌ها بودند، چون معارف انقلاب اسلامی را نمی‌فهمیدند، شعار‌های انقلابی محکم تری می‌دادند، اما نوکری صدام کردند، چون معارف انقلاب اسلامی را نمی‌فهمیدند.  

وی بر یادگیری معارف انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: یکی از پایه‌های انقلاب اسلامی معادباوری است. امام بنیانگذار این نظام قیامت و حساب و کتاب را قبول داشت و هر کاری می‌کرد حساب آخرت را می‌کرد نه حساب دنیا را و اگر می‌خواهیم راه امام ادامه داشته باشد باید اینگونه باشیم. برخی‌ها خیلی از مسیر اصلی دور افتاده اند لذا برگردیم باور‌های دینی خود را یاد بگیریم تا نهایتا به اهدافی که لازم است برسیم.

آیت الله دژکام یادآورشد:  انقلاب و تاسیس نظام اسلامی نتیجه تفکرات، اعتقادات، ایمان و باور امام بود و باید این ایمان و باور را تقویت کنیم تا بتوانیم ادامه دهنده راه امام باشیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از اتفاقات بسیار درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی، حرکت ملت و خبرگان ملت پس از رحلت امام خمینی (ره) در تعیین جانشین شایسته برای امام بود؛ انتخاب حضرت آیت‌اللّه امام خامنه‌ای به رهبری یک کار خداپسندانه و با الهام الهی بود.

آیت‌الله دژکام افزود: حضرت آیت‌اللّه امام خامنه‌ای جانشین برحق امام راحل و نایب بر حق امام زمان (عج) است که خوشبختانه ایشان در طول این سال‌ها با درایت، علمیت، قدرت و شجاعت مسیر انقلاب اسلامی را از دل طوفان های سهمگین به خوبی بیرون آورده و به سمت صراط هدایت و نجات پیش برده‌اند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهارکرد: یک نکته را باید همیشه مدنظر داشت که حق ولو اگر آن را بکوبند باز پیروز است و باطل هر چه جولان دهد در نهایت نابود است و باطل ماندنی نیست.

وی یادآور شد: در ۱۵ خرداماه مردان مردی آمدند، یا حسین گفتند و کار انقلاب را جلو بردند و این نهضت از روز اول حسینی بوده است. این مردان ظلم و بیدادگری را مورد حمله قرار داده و زمینه را برای تبعیت از حق و قرآن و اهل بیت (ع) در دنیا فراهم کردند.امام فرمودند من ۱۵ خرداد را برای همیشه عزا اعلام میکنم، این روز یک عاشورایی در انقلاب است که در آن روز سینه زنهای سینه چاک امام حسین(ع) شهید شدند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ۱۵ خردادماه را روز شهادت سینه زنهای سینه چاک امام حسین(ع) دانست و گفت: کسانی که افکارشان با دین سازگار نیست نمی‌توانند عظمت این مردان را تاب آورند. ۱۵ خردادماه را باید مانند ۱۴ خرداد گرامی بداریم چراکه مردانی که در این روز شهید شدند کسانی بودند که پای نهضت امام ایستادند تا ما هم در حال حاضر بتوانیم از امام دنباله روی کنیم.

آیت‌الله دژکام افزود: انقلابی که خون برای آن داده شده برای ادامه یافتن تلاش و مجاهدت می‌خواهد و این تلاش و مجاهدت در تبعیت از ولایت معنا پیدا می‌کند و باید بدانیم هر حرکتی مجاهدت نیست.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هر حرکتی را نمی‌توان مجاهدت گفت ولو به ظاهر کار ارزشی انجام می‌دهد، اما باید بیینیم آیا همراه با ولایت است؟ جهت‌گیری، جهت‌گیری ولایی است یا خیر؟، گفت: شما می‌دانید که نهروانی‌ها ادعای مقدس مآبی داشتند و یادمان نرود تجربه طولانی شیعه را همیشه جلو چشم خود نگه داریم. نهروانی‌ها روز اول به بهانه احترام به قرآن مقابل علی (ع) ایستادند و گفتند معاویه قرآن به نیزه کرده و چرا میجنگی و بعد که قضیه حکمیت پیش آمد گفتند چرا چنین کردی؟ مقدس‌های نفهم؛ کم ضربه نخورده‌ایم از نادان‌های مقدس مآب؛ از جهت‌گیری که رهبر تعیین می‌کند خود را مقدس‌تر و فراتر می‌دانند و خیلی اشتباه می‌کنند و نمی‌دانند که چه لطمه‌ای به اسلام می‌زنند

وی اظهار کرد: امام راحل فرمود اگر این دفعه اسلام سیلی بخورد قرن‌‌ها خواهد گذشت تا دوباره سرپا شود.ما باید بیدار باشیم، همراه با ولی امر نه جلو می‌زنیم نه عقب می‌ افتیم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: دولت باید حواسش باشد همان که رهبر می‌گوید و ملت هم حواسش باشد که همان که رهبر می‌خواهد؛ بنابراین اگر دنیا می‌خواهید از این مرد اطاعت کنید، آخرت هم می‌خواهید از این مرد اطاعت کنید.

آیت الله دژکام گفت: مقام معظم رهبری امسال را "مهار تورم و رشد تولید" اعلام کردند اما یکی از عادات بد مدیران این است که آخر سال به فکر شعار سال می‌افتند، اول سال باید به فکر باشید، کار‌ها و روزمرگی خود را در طول سال کردند و آخر سال می‌گویند شعار سال چه شد؟ شعار سال را اول سال باید یه کاری کنند. برای مهار تورم باید مطالعه و فکر کنیم و مطالبه داشته باشیم و مدیران هم جواب دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس به انقلابیون نیز تاکید کرد: رهبری فرمود به حاشیه مشغول نشوید، اما متاسفانه درگیر حاشیه هستند؛ هر چه می‌گویم مسئله اصلی را دنبال کنید، این چه دیانتی است که به خرج می‌دهید که شعار اصلی و جهت‌دهی اصلی را کنار می‌گذارید و مشغول حواشی می‌شوید که نه به درد دنیا و نه آخرت می‌خورد.

امام جمعه شیراز گفت: از جوانان بیشتر توقع می‌شد و یکی دوبار هم اسم بردم ولی اطلاعیه دادن فقط برای حواشی است، رهبری فرمود به متن بپردازید.

وی ادامه داد: در حال حاضر نظام و کشور درگیر این مسئله سنگین است که فرمودند اگر رشد اقتصادی ۸ درصد محقق نشود نمی‌توان جواب مردم را داد؛ چندنفر از جوانان که مدعی انقلابی‌گری هستند مطالعه کردند و مقاله نوشتند و حرف زدند؟ اما برای مسائل دیگر و حاشیه‌های خودساخته برخی از جریانات چه می‌کنند؟ باورمان باشد اگر مسیر خلاف ولایت برویم هم در دنیا و هم در آخرت ضرر می‌کنیم.

آیت الله دژکام یکی دیگر از نگرانی‌ها را استقراض از بانک‌ها ذکر کرد و گفت که این همه پول سرگردان در کشور را مدیریت نمی‌کنید و همه را در دلالی می‌برید و تورم را افزایش می‌دهید، بعد ۷-۸ میلیارد پول دیگر بیاوریم، یعنی چه؟ این را باید بررسی کنند. نقش هرکدام در مهار تورم را اول بررسی کنند، اگر مسیرش مهار تورم است که کار می‌کنند، اما اگر پول بیاوریم اما تورم افزایش یابد و اسمش را بگذارند خدمت، اشتباه است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه خلق پول به معنای اینست که پولی نیست، انجام این اقدام توسط صندوق بین‌المللی پول را نیازمند بررسی دانست و با تاکید براینکه او مطرح کننده یک نگرانی است، لزوم بررسی دقیق موضوع توسط کارشناسان و اقتصاددانان را یادآوری کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود بانک‌ها ۱۶۴ میلیارد به کارمندان خود وام داده‌اند و نصف آن به عنوان وام مسکن به مردم پرداخت شده است، این موضوع باید بررسی شود.

وی از مجموعه جوانان، بافضیلت‌ها، اساتید و درس خوانده‌ها استدعا کرد که روی این موضوعات مطالعه کنند اینگونه نباشد که کار انجام شود بعد که تمام شد تازه مطلع شویم چرا که رهبر فرمودند اقتصاد باید مردمی باشد و یکی از جهات مردمی شدن این است که مدیریت جریان‌های اقتصادی به دست آدم‌های با فضیلت و مطالعه کرده باشد و نتوانند هر ساعت تابش دهند.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: تاب‌آوری اقتصاد؛ یکی از نشانه‌های اقتصاد مقاومتی همین است که کسی نتواند از خارج یا داخل کشور موج بیندازد و مردم را به دردسر بیندازد و روی این موضوعات باید کار کنیم و مجاهدت می‌طلبد و رهبری هم فرموده این جهاد است و این مجاهدت را امید است که بیش از پیش شاهد باشیم و موفق برای تحقق بخشیدن به اهدافی که رهبر معظم تعیین می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه