English

مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس:

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب، در نمایشگاه کتاب فارس توزیع می شود

مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس از توزیع یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بن برای خرید کتاب در نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز در سال جاری خبر داد.

یک میلیارد و 500 میلیون تومان بن خرید کتاب، در نمایشگاه کتاب فارس توزیع می شود

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، مهدی امید بخش مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس با بیان اینکه نمایشگاه امسال، از ساعت ١٠ صبح شنبه سوم آذرماه آغاز و به مدت هفت روز با حضور فعال و دائمی ناشران، خبرگزاری ها، مطبوعات و رسانه های دیجیتال، ادامه خواهد داشت؛ گفت: قرار است میزان یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان بن خرید کتاب در این نمایشگاه، بین عموم کتاب دوستان استان توزیع گردد.

وی افزود: در مراسم آغاز به کار نمایشگاه از هنرمند عکاس، پژمان ضیائیان که در سطح جهانی آثاری فاخر ارائه کرده است تجلیل خواهد شد.

امیدبخش با تصریح بر اینکه جهت رفاه بازدیدکنندگان، در روزهای تعطیل ساعت بازدید از نمایشگاه افزایش می یابد؛ اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته، کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه امسال جایگاهی نخواهند داشت و همشهریان گرانقدر می توانند در زمان خرید بن از تخفیف ٢٠ درصدی بهره ببرند که در این نمایشگاه قرار است ناشران نیز به صورت عمومی تا سقف ٢٠ درصد تخفیف بر روی آثار خود اعمال نمایند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه به برگزاری پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان فارس نیز همزمان با نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: ساعات بازدید از هفدهمین نمایشگاه کتاب سال جاری همچون سال‌های گذشته به‌ صورت یکسره از صبح تا غروب تعیین و برنامه‌های فرهنگی ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیاری در حاشیه پیش بینی شده است.

امیدبخش اذعان داشت: تا امروز  بیش از ٧٠٠ ناشر جهت حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند که برای جلوگیری از کتاب‌های قاچاق که برای همه ناشران و کتابدوستان و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اهمیتی ویژه دارد؛ ساز و‌ کاری تدارک دیده‌ایم که بتوانیم از میان ناشران افرادی انتخاب و در بحث کیفی نمایشگاه مأمور به نظارت نماییم.

مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس اعلام داشت: برای جلوگیری از ارائه کتاب‌های قاچاق؛ قرار است عمده نظارت‌ توسط تیم نظارتی مؤسسه نمایشگاه‌ها از تهران صورت بگیرد و بخش دیگری نیز توسط تیم‌های نظارتی این اداره کل که در نمایشگاه مستقرند، انجام گردد که قطعاً با متخلفان احتمالی به صورت جدی برخورد خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس بیان داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله رونمایی‌ها و گرامیداشت‌ها به عهده کمیته برنامه‌های فرهنگی ‌ترویجی انجام می شود؛ چرا که فعالیت‌های فرهنگی باید در متن نمایشگاه اجرایی شوند به طوری که تمامی مراجعه کنندگان از آن برنامه ها استفاده لازم را ببرند.

امید بخش اضافه کرد: امسال برای رونمایی از کتاب‌های نویسندگان عزیز، سالن ویژه ای تدارک شده و همچنین بسیاری از مسائل و مشکلات مردم در سال های گذشته آسیب‌ شناسی و تلاش شده که امسال آن ها را رفع نماییم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار فضایی برای استراحت بازدیدکنندگان فراهم شده؛ مناسب سازی غرفه‌ها برای یافتن هرچه سریع ‌تر آن‌ها لحاظ گردیده و گروه‌هایی برای هدایت مردم به غرفه‌های مدنظر پیش بینی شده است.

مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس افزود: در مدت برگزاری نمایشگاه هر روز را به نام تعدادی از شهرهای استان فارس مزین نموده ایم که عملاً بخشی از برنامه ‌های فرهنگی نمایشگاه حول محور آن شهر‌ها، فرهنگ، آداب و رسوم و نیز معرفی آثار و نویسندگان آن‌ها برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین از نام گذاری شب های نمایشگاه به نام یکی از فعالان فرهنگی فارس خبر داد و گفت: برنامه‌های اختصاصی در این خصوص نیز اجرا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه