English

۵۰ درصد واحدهای راکد استان سمنان در دولت سیزدهم احیا شدند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان از احیای ۲۰۱ واحد از مجموع ۴۴۰ واحدی که قابلیت احیا در استان سمنان دارند خبر داد.

۵۰ درصد واحدهای راکد استان سمنان در دولت سیزدهم احیا شدند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

،در آستانه سفر رییس جمهور به استان سمنان چهارمین تور رسانه ای به همت شورای اطلاع رسانی دولت با حضور اصحاب رسانه با سفر به این استان برگزار شد.در این رابطه محمدرضا صادقی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مسائلی مهمی که دولت حجت الاسلام رئیسی توجه ویژه‌ای به آن داشتند نهضت احیای واحدهای راکد است. یکی از این واحدها نزدیک به ۱۲ سال راکد بود و به محل دپوی زباله و پسماند و خرابه تبدیل شده بود و امروز به چرخه تولید بازگشته است.

صادقی ادامه داد: امروز ۱۱۰ کارگر و مهندس و نیروی ماهر و نیمه ماهر در آن واحد مشغول به کار هستند؛ در استان سمنان در دوسال اخیر ۲۰۱ واحد احیا شدند که از مجموع ۴۴۰ واحد است که قابلیت احیا دارند یعنی نیمی از واحدهایی که قابلیت احیا دارند به چرخه تولید بازگشتند.

پروژه های عمرانی استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تأکید کرد: مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی در استان سمنان به ۲ هزار واحد تولیدی نمی‌رسد ۱۰ درصد از این ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی واحدهای راکد احیا شده هستند.

 

بیشتر بخوانید:

سمنان در جستجوی آب پایدار؛ تلاش برای رهایی از خشکسالی ۱۸ ساله

رئیس جمهور پنجشنبه به استان سمنان می رود/کمبود نیروی کارگری اصلی ترین دغدغه استان

پروژه های عمرانی استان سمنان

 

وی گفت: در مرحله اول جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است و در استان سمنان شاهد افزایش ۲/۵ برابری در بازه یکساله در جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستیم. میزان تعهدی که برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کردیم در ۲۷ سال قبل از دولت آقای رئیسی ۱۹۹ میلیون دلار یعنی حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده است اما در دوسال اخیر ۱۹۵ میلیون دلار قرارداد جدید منعقد کردیم که دراستان منعقد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تصریح کرد: ۹۲ میلیون دلار از ارزبری واحدهای تولیدی جلوگیری شده است چراکه بسیاری از چرخه‌های تولید را در استان خودمان تولید می‌کنیم و از واردات بی‌نیاز شدیم.

وی ادامه داد: استان سمنان در ۲ سال اخیر رکورد ۱۵۰ درصد ایجاد اشتغال را زده است یعنی میزان بیکاری به کمترین عدد خود بعد از ۱۸ سال رسیده است و از ۶ درصد به ۵/۷ یعنی پایین‌ترین رکورد رسیده است و اتفاق بزرگتر بحث رشد اقتصادی است استان سمنان در کنار استان‌های بزرگی که نفت، بندر، دریا، مرز، آب و جمعیت دارند قرار گرفته است و این استان جمعیت اندکی دارد یعنی نفت ندارد و در شاخص رشد اقتصادی به عدد ۵/۲ رسیدیم که سومین استان بعد از چند استان نفتی و بندری کشور بودیم. 

پروژه های عمرانی استان سمنان

صادقی خاطرنشان کرد:  ما نهضت  احیاگران را در استان ایجاد کردیم که  ۴ یا ۵ واحد پیشران استان که طرح توسعه یا قابلیت تکمیل زنجیره دارند واحدهای راکد را به صورت سریالی احیا می‌کنند.

وی تأکید کرد:‌ ۴۵ واحد از ۲۰۰ واحد را توسط طرح نهضت احیاگران، احیا شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه