English

توسعه ۲ برابری‌ سرانه ورزشی دانش‌آموزان در دولت سیزدهم

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم سرانه ورزشی دانش‌آموزان در بسیاری از استان‌ها بیش از ۲ برابر توسعه پیدا کرده و حدود ۴۰ سانتی‌متر مربع فضای ورزشی ایجاد نموده‌ایم.

توسعه ۲ برابری‌ سرانه ورزشی دانش‌آموزان در دولت سیزدهم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حسین بابویی روز یکشنبه در آیین افتتاح زمین چمن مصنوعی ورزشگاه مرحوم حسین مهجوری قم، افزود: در ۲ سال گذشته به اندازه کل دوران بعد از انقلاب فضای ورزشی در آموزش‌و پرورش ایجاد شده که عدد قابل ملاحظه‌ای است.

وی اضافه کرد: امروز در آموزش‌ و پرورش ۳۳ هزار معلم متخصص تربیت‌بدنی داریم و حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در حدود ۱۲۰ هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان این‌که اگر در مدرسه‌ای فضای ورزشی نداشته باشیم امکان ارائه مناسب خدمات نیست، ادامه داد: یکی از ابزارهای بسیار موثر برای تحقق اهداف کلان در تعلیم و تربیت، تربیت بدنی و ورزش است.

رییس فدراسیون دانش آموزی کشور بیان کرد: ورزش سطح سلامت جسمی، مهارت اجتماعی و مهارت زندگی را ارتقا می‌دهد و در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند.

بابویی تصریح کرد: بهترین جایگاه برای تربیت دانش‌آموزان و تحقق اهداف مورد نظر سند تحول بنیادین آموزش‌و پرورش در فضای ورزشی محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی آموزش‌ و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان در کنار هم قرارمی‌گیرند ظرفیت بسیار بالایی به‌وجود می‌آید و تعاملات این ۲ اداره‌کل باعث پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان،‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء سطح سلامت، استعدادیابی و دستیابی به مدارج قهرمانی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به پاسخ دندان‌شکن و به موقع سپاه پاسدان به دشمن تا دندان مسلح و دژخیم صهیونیستی، تاکید کرد: این رژیم بی‌رحم در مقابل زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطین قرار گرفته و ده‌ها هزار نفر را به شهادت رسانده است و امروز شاهد هستیم خداوند از طریق دست سپاه پاسدان ضربه محکم و کاری را به این دشمن جانی زد.

در این آیین زمین چمن مصنوعی ورزشگاه مرحوم حسین مهجوری قم به مساحت پنج هزار و ۱۴۰ مترمربع، چهار برج روشنایی به ارتفاع ۲۰ متر، سرویس بهداشتی با زیربنای ۲۹ مترمربع، رختکن، اداری و نگهبانی ۱۴۴ مترمربع و ساختمان سرایداری ۶۳ مترمربع با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه