English

در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مطرح شد؛

مقاومت مردم غزه تحولات زیادی در ملت های جهان و مناسبات بین المللی ایجاد کرده است

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان اینکه مقاومت مردم غزه تحولات زیادی در ملت های جهان و مناسبات بین المللی ایجاد کرده است خاطرنشان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه موجب بیداری افکار عمومی شد.

مقاومت مردم غزه تحولات زیادی در ملت های جهان و مناسبات بین المللی ایجاد کرده است
به گزارش خبرگزاری موج

، جلسه ستاد انتفاضه و قدس امروز شنبه 28 بهمن با حضور رئیس این ستاد، نمایندگان دستگاههای مختلف عضو ستاد و حضور برخط رؤسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور برگزار شد.

دکتر رمضان شریف رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در ابتدای جلسه با تقدیر از حضور  باشکوه و پرنشاط و معنادار مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم ایران در سراسر کشور، علی‌رغم همه جریان‌سازی دشمن حضوری پرشور و معنادار در راهپیمایی 22 بهمن داشتند که  فصل جدیدی از شکوفایی و پیشبرد آرمان ها و اهداف انقلاب و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می شود.

وی با اشاره به پیروزی مطلق جبهه مقاومت و شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی و حامیان آتان در 4 ماه گذشته گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ نابرابر و نامتقارن غزه، به گونه ای بود که انزجار و نفرت عمومی تمام کشورها و ملت های جهان را به همراه داشت و این حجم از نفرت و آگاهی عمومی نسبت به ماهیت رژیم صهیونیستی، برای حامیان این رژیم یک شکست بزرگ بود، چرا که توانست تبلیغات امپراطوری های رسانه ای آنان را که سعی در تطهیر رژیم غاصب اسرائیل و ممانعت از حمایت مردم دنیا از مقاومت را داشتند، خنثی کند.

دکتر رمضان شریف با اشاره به پیامدها و دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی گفت: رژیم صهیونیستی هم در جبهه نظامی و امنیتی و هم در جبهه رسانه ای شکست خورده است و امروز بازنده اصلی جنگ است زیرا هم در  افکار عمومی مردم جهان و هم دادگاههای بین‌المللی به شدت محکوم شده است و برای افکار عمومی دنیا روشن شد که رژیم غاصب صهیونیستی در 70 سال گذشته چه جنایاتی انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به مطرح شدن زمزمه های حمله مجدد رژیم صهیونیستی به منطقه رفح گفت: از روزی که موضوع حمله به رفح مطرح شده است، افکار عمومی و کشورهای جهان نسبت به آن واکنش های شدیدی نشان دادند و  خیزش جدیدی در میان ملت های جهان در حمایت از فلسطین اتفاق افتاده است. بنابراین حمله به رفح برای این رژیم دستاوردی به همراه نخواهد داشت و شرایط میدانی را سخت تر می کند.

 

طولانی شده روند مقاومت نباید موجب کم رونق و کمرنگ شدن حمایت از مردم غزه شود

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با اشاره به برگزاری تجمعات مردمی و همچنین محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در سازمان ها و مجامع بین المللی گفت: ملت ایران با تداوم حمایت از مردم غزه در قالب برگزاری جمعه های خشم همواره حامی و پشتیبان مرم فلسطین بوده اند و نباید این حمایت ها با گذشت زمان کمرنگ و کم رونق گردد زیرا در این برهه از زمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تاکید کرد: طولانی شدن روند مقاومت نباید موجب احساس بی تفاوتی و کم رونق و کمرنگ شدن حمایت از مردم غزه و جبهه مقاومت گردد.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس خاطرنشان کرد: لازم است، رسانه ها نیز به طور گسترده به انعکاس و بازتاب این اعتراضات و محکومیت ها بپردازند و اجتماعات مردمی را منعکس کنند.

رمضان شریف در ادامه به حمایت شجاعانه و درخشان برخی کشورهای مسلمان عربی از جمله یمن، لبنان، عراق و سوریه از مردم غزه در 4 ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: یمنی ها در حمایت از مردم غزه و کنترل شریان های حیاتی رژیم صهیونیستی و ناامن کردن مسیر کشتی های آمریکایی برای رساندن سوخت به اسرائیل در دریای سرخ، سنگ تمام گذاشتند و در واقع  جزو کشورهای پیشتاز در حمایت از مردم غزه بودند.

وی با اشاره به خیانت برخی کشورهای عربی در موضوع حمایت از مردم غزه گفت: دنیای اسلام و جهان عرب این خیانت را هرگز فراموش نمی کند و آنان در این کشتار عظیم و نسل کشی که تمام نمادهای بشری و انسانی را هدف قرار داده، سهیم هستند و افکار عمومی جهان و ناظران سازمان های المللی قطعا این جنایات و خیانت ها را محکوم می کنند.

 رمضان شریف خاطرنشان کرد: در پشت مرزهای رفح، کمک های بشردوستانه و امکانات معیشتی و بهداشتی آماده شده که اسرائیل از رساندن آنها به غزه ممانعت می کنند.

وی تاکید کرد: مردم غزه علی رغم همه سختی ها و مشکلات و جنایاتی که در حق آنان انجام شده، مصمم تر و با انگیزه تر و امیدوارتر از گذشته، مبارزات خود را ادامه می هند و از حدود  70 هزار رزمنده آموزش دیده همچنان 69 هزار نفر رزمنده آماده در غزه و فلسطین برای ادامه مبارزات وجود دارد.

 

پایان جنگ، پایان محاصره غزه و آزادی اسرای فلسطینی؛ شروط جبهه مقاومت

وی گفت: پیام رزمندگان مقاومت در این مبارزه جانانه و بی نظیر، برای اسرائیل و طرفداران مذاکره این است که به هیچ وجه از خواسته های مردم غزه کوتاه نخواهند آمد.

رمضان شریف اضافه کرد: خواسته های آنان نیز مشخص است. شروط آنان، پایان جنگ، پایان محاصره غزه و آزادی اسرای فلسطینی است. این  سه موضوع، شروطی هستند که مبارزان فلسطینی از ابتدا دنبال می کردند و با امیدواری به توانمندی هایی که دارند، این سه خواسته را مطالبه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضور میدانی و حمایت های مردم در این برهه بسیار مهم است گفت: مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی همواره از فلسطین حمایت کرده اند و اقشار و صنوف مختلف با حضور در تجمعات متعدد از ابتدا تاکنون حمایت خود را  از مردم فلسطین اعلام کرده اند و تجمعات جمعه خشم به طور هفتگی در استان های مختلف برگزار شده است.

رمضان شریف گفت: رسانه های مختلف و افکار عمومی، این حمایت های گسترده را رصد می کنند و ما باید به طور مداوم این حضور میدانی پرشور را داشته باشیم و روز جهانی قدس پیش روکه همزمان با 17 فروردین سال 1403 برگزار می شود، از اهمیت مضاعفی برخوردار بوده و می تواند پیام مهم و معناداری را به جهان مخابره نماید.

وی گفت: نمایشگاه مطبوعات امسال می تواند فرصتی فراهم آورد تا خبرنگاران تجمعی در حمایت از مردم مظلوم غزه داشته باشند و هم اینکه غرفه‌‌ای به منظور تبیین ابعاد عملیات طوفان‌الاقصی دایر شود و یا رسانه‌ها به طور تخصصی به این موضوع بپردازند.

رمضان شریف یادآور شد: رژیم صهیونسیتی امروزه به شدت برهم ریخته و تونل‌های حماس به بلای جان این رژیم تبدیل شده است. بزرگترین مزیتی که رژیم صهیونسیتی به آن می‌بالید نیروی انسانی و توانایی فنی‌اش بود ولی طوفان‌الاقصی نشان داد که همه اینها دروغی بیش نبود. صهیونیست‌ها هیچگاه آمادگی چنان درگیری طولانی‌مدتی را نداشتند و این عملیات خسارت غیرقابل جبران را برای رژیم اشغالگر قدس به همراه داشته است.

 

مقاومت مردم غزه تحولات زیادی در ملت های جهان و مناسبات بین المللی ایجاد کرده است

در ادامه این نشست، حسین رویوران، استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با اشاره به آخرین تحولات و شرایط جبهه مقاومت و رژیم اشغالگر قدس گفت: اولین ویژگی طوفان‌الاقصی این است که مقاومت مردم مظلوم غزه را به نمایش گذاشت و با وجود اینکه رژیم صهیونیستی دست به نسل‌کشی‌های گسترده زده ولی همچنان مقاومت مردم غزه پابرجاست و از آن دست نکشیده‌اند. از سوی دیگر در طوفان‌الاقصی وحدت مذهبی و جریانی ظهور و بروز پیدا کرد؛ درصورتی‌که برخی‌ها به دنبال مطرح کردن تفاوت‌های ملی و مذهبی بودند ولی ورود ایثارگرانه حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت نشان داد که یک نوع وحدت استراتژیک در جریان مقاومت حاکم است.

وی افزود: امروز در جبهه غرب ریزش حاکم شده و خیلی از ملت‌های غربی، جنایات رژیم صهیونیستی را برخلاف میل دولت‌هایشان محکوم می‌کنند و همچنین زمانی رژیم صهیونیستی در هیچ یک از نهادها و دادگاه‌های بین‌المللی محکوم نمی‌شد ولی امروز این اتفاق افتاده و این رژیم در نهادهای حقوقی و بین‌المللی محکوم می‌شود و به طور کلی بحران غزه، جوامع غربی را تا حدودی به حرکت درآورده است. 

این تحلیلگر و استاد دانشگاه  بیان کرد: رژیم صهیونیستی درصدد حمله به شهر رفح و اشغال کامل این شهر است ولی قطعاً این رژیم با اشغال رفح نمی‌تواند کار را از پیش ببرد و حتی این را هم بایدن که نزدیک‌ترین متحد اسرائیل است مورد تأکید قرار داده است. در واقع با اشغال رفح احتمال لغو قرارداد کمپ دیوید وجود دارد و مصر این را نمی‌پذیرد و به همین دلیل صهیونیست‌ها با یک چالش بزرگ مواجه هستند. 

رویوران گفت: طوفان‌الاقصی یک شکست بزرگ برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و هرچقدر طوفان الاقصی ادامه یابد برای صهیونیست‌ها روند فرسایشی داشته و برای مقاومت غزه پیروزی‌های بیشتری رقم می‌خورد. در جنگ نامتقارن پیروز قطعی وجود ندارد و پیروزی‌ها نسبی است، به عبارت بهتر با وجود اینکه رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود می‌خواهد حماس را نابود کند و یا اسرای خود را آزاد کند ولی موفق نشد و همین عدم رسیدن به اهدافش به منزله شکست این رژیم است.

وی در خصوص پیامدها و دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی گفت: در سال های گذشته هیچ گاه اسرائیل در دادگاههای بین المللی محکوم نمی شد، ولی امروز در تمام دادگاه های بین المللی محکوم است.

رویوران با بیان اینکه بر اساس تمام قوانین بین المللی حمله به بیمارستان ها، نسل کشی و حمله به غیرنظامیان جنایت محسوب می شود، اظهار داشت: این جنگ پیام مهمی برای اسرائیل داشت که حزب الله از موشک هایی برخوردار است که گنبد آهنین قادر به جلوگیری از آن نیست و می تواند هر نقطه از سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد.

این استاد دانشگاه گفت: کرانه باختری که به عنوان بخشی از سرزمین مقدس محسوب می شود، مسلح شده و ساکنان آن حاضر نیستند سرزمین خود را ترک کنند.

وی افزود: آمریکا دیگر قدرت و هیمنه سابق خود را از دست داده است و به عنوان یک قدرت جهانی ناگزیر است از مواضع خود عقب نشینی کند و این یک پیروزی بزرگ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه