English

رئیس ستاد انتخابات کشور :

مسئولان برگزاری انتخابات در برابر صیانت از آرای مردم تکلیف قانونی دارند

به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور، صیانت از آرای مردم تکلیف قانونی دست اندرکاران انتخابات است و این مهم باید مدنظر ویژه باشد.

مسئولان برگزاری انتخابات در برابر صیانت از آرای مردم تکلیف قانونی دارند
به گزارش خبرگزاری موج

​، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر پنجشنبه در همایش اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی، اظهار کرد: در راستای تسهیل در شعب پرتراکم، بیش از ۴ هزار شعبه اخذ رأی نسبت به سال ۹۸ در سراسر کشور اضافه شده است.

وی با بیان اینکه آمادگی در حوزه اجرایی انتخابات در حال افزایش است، افزود: در این حوزه از برنامه زمان بندی، پیشی گرفتیم و در بازدیدهای میدانی از ستاد انتخابات استان‌ها، آمادگی کامل همه شرایط برای برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفندماه مدنظر ویژه است.

رئیس ستاد انتخابات کشور تکلیف شرعی و قانونی مجریان انتخابات را صیانت از آرای مردم دانست و گفت: راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری مخصوصاً امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت به عنوان نقشه راه اصلی این رویداد بزرگ سیاسی مورد توجه است.

شاهچراغی با اشاره به تغییر حوزه انتخابیه نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، نیز گفت: ضوابط تغییر حوزه انتخابیه طبق قانون به ستاد انتخابات استان‌ها ابلاغ شده و چنانچه نامزدها درخواست و یا سؤالی در این زمینه دارند، می‌توانند در زمان مقرر به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات، گفت: بخشی از فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیک در مراحل پیش‌ثبت‌نام و ثبت‌نام طی شد همچنین برابر تصویب شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور، پیش‌بینی برگزاری انتخابات الکترونیک در یک هشتم حوزه‌های انتخابیه دارای تعدد کرسی انجام شده و در ۴ حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر، رأی‌گیری به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

شاهچراغی تاکید کرد: آمادگی لازم در راستای برگزاری انتخابات امسال وجود دارد و به طور حتم با تعامل و هم افزایی دست اندرکاران انتخابات، زمینه برای حضور پرشکوه مردم فراهم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه