English

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج:

ذخیره سازی گاز توسط صنایع راهکار جلوگیری از ناترازی انرژی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ناترازی انرژی در کشور ما سال به سال در حال افزایش است باید به فکر ایجاد راهکارهایی برای مهار کردن تاثیر ناترازی انرژی در زمستان‌ها باشیم.

ذخیره سازی گاز توسط صنایع راهکار جلوگیری از ناترازی انرژی است

حسین حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره ذخیره سازی گاز توسط صنایع برای جلوگیری از ناترازی انرژی در زمستان‌ها گفت: مسئله‌ای که در کشور ما مغفول مانده است ذخیره سازی گاز توسط صنایع برای زمستان‌ است.

وی در ادامه افزود: در کشور ما در مجموع ذخایر هیدروکربنی و نفت و گاز فوق العاده بالاست و جز کشورهای برتر در اختیار داشتن این منابع هستیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: اما صرف دارا بودن منابع عظیم نفت و گاز برای رشد اقتصادی کافی نیست ما به عنوان کشوری که مصرف ما ۵ تا ۶ برابر کشور چین است و ناترازی انرژی در کشور ما سال به سال در حال افزایش است باید به فکر ایجاد راهکارهایی برای مهار کردن تاثیر ناترازی انرژی در زمستان‌ها باشیم.

وی در ادامه افزود: راه کار کاهش ناترازی گاز در زمستان‌ها ذخیره سازی انرژی توسط صنایع برای جبران این ناترازی است. به صورت میانگین در دنیا ۱۰ درصد پیک مصرف زمستان ها را از طریق ذخیره سازی تامین می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

ذخیره‌سازی گاز صنایع، راهکار مهم در جهت جلوگیری از توقف تولیدات صنعتی است

دولت در اجرای فاز دوم تعرفه‌گذاری پلکانی ثابت‌قدم باشد

ذخیره سازی گاز در صنایع راهکار جلوگیری از قطعی گاز است

سرمایه‌گذاری در ذخیره‌سازی گاز توسط صنایع مانعی برای قطعی گاز صنعتی

ذخیره سازی گاز اقدامی دو سرسود برای صنایع است

 

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه افزود: البته این میزان به صورت میانگین است و در برخی از کشورها میزان ذخیره سازی گاز خیلی بیشتر می باشد.

حسین‌زاده در ادامه توضیح داد: اوکراین ۲۳ درصد، اروپا بالای ۲۰ درصد و در آمریکا ۱۰ درصد ذخیره سازی گاز انجام می‌شود. اما در کشور ما بین ۱ تا یک و نیم درصد ذخیره سازی گاز انجام می‌شود  که آن هم توسط دولت و فوق العاده پایین است. در همین راستا مجلس و کمیسیون انرژی در برنامه هفتم، دولت و صنایع را مکلف کردند که به سمت ذخیره سازی گاز حرکت کند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه افزود: شرکت ملی گاز ایران برخی از میادین را برای ذخیره سازی مشخص کرده‌اند و امیدواریم در عمل هم این اتفاق بیفتد، تا بیش از این صنایع ما از محل ناترازی گاز در زمستان‌ها آسیب نبینند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: البته یک نکته مهم این است که صنایع هم به سمت ذخیره سازی گاز حرکت کنند. شاید پایدارترین روش تامین خوراک صنایع گاز است و صنایع باید خودشان برای ایجاد ذخایر گاز اقدام کنند تا هم تولید آنها با وقفه و چالش مواجه نشود و هم متحمل ضرر و زیان توقف خطوط تولید نشوند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه افزود: استفاده از ذخیره سازی گاز صنایع خود تامین می‌شوند و یک روش پایدار برای تامین خوراک مورد نظر در زمستان‌ها است.

این نماینده مجلس در ادامه توضیح داد: برخی از پتروشیمی‌ها، سیمانی ها و فولادی ما وارد فضای ذخیره سازی گاز شده‌اند و مشغول به کار هستند که گاز زیادی مصرف می‌کنند. سایر صنایع هم باید در این حوزه ورود کنند تا تامین انرژی آنها پایدار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه