English

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

ذخیره سازی گاز اقدامی دو سرسود برای صنایع است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت ذخیره سازی گاز توسط صنایع برای جلوگیری از ناترازی انرژی در زمستان ها پرداخت.

ذخیره سازی گاز اقدامی دو سرسود برای صنایع است

رضا تقی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری موج، درباره آیین نامه دولت به صنایع برای ایجاد مخازن ذخیره سازی گاز برای جلوگیری از ناترازی انرژی در زمستان ها، گفت: این پیشنهادها و راه حل هایی که داده می شود باید از نظر اقتصادی هم امکان سنجی شود و دولت در کنار صنایع قرار بگیرد تا به آنها فشار وارد نشود.

وی در ادامه بیان کرد: ذخیره سازی گاز نیازمند مخازن است و باید نکات ایمنی هم در آنها رعایت شود. در کشورهای پیشرفته دنیا هم صنایع بخشی از نیاز زمستان ها به گاز را از طریق ذخیره سازی انرژی در تابستان ها تامین می کنند و این امر شیوه ای مرسوم در دنیا است.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: در بحث مدیریت بهینه انرژی به نظر می رسد که باید بازنگری های کلی داشته باشیم. معمولا در کشورهایی که این کار انجام شده تلاش می شود که در خصوص انتقال فقط یک نوع انرژی را منتقل کنند تا هزینه های زیرساخت کاهش پیدا کند و در کشور ما هم اگر صنایع به این سمت بروند باید در حوزه یک انرژی این اقدام عملیاتی شود.

وی در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال در کشور آلمان بیشتر برق را منتقل می کنند و حتی در خانه ها از برق برای تامین انرژی استفاده می کنند. البته شرایط آنها با ما متفاوت است و نیروگاه برق جز تولیدات بومی آنها است.

 

بیشتر بخوانید:

ذخیره‌سازی گاز صنایع، راهکار مهم در جهت جلوگیری از توقف تولیدات صنعتی است

دولت در اجرای فاز دوم تعرفه‌گذاری پلکانی ثابت‌قدم باشد

ذخیره سازی گاز در صنایع راهکار جلوگیری از قطعی گاز است

سرمایه‌گذاری در ذخیره‌سازی گاز توسط صنایع مانعی برای قطعی گاز صنعتی

 

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در کشور آلمان در زنجیره ارزش ساخت نیروگاه و نگهداری آنها، انواع و اقسام انرژی ها را به برق تبدیل می کنند و تلاش کنند که قیمت تمام شده آن را به این وسیله پایین بیاورند. در این ارتباط ما هم باید به صورت کلان به دنبال این راه حل ها در نیروگاه های خود برویم.

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید خاطرنشان کرد: ناترازی انرژی در زمستان ها به دولت فشار زیادی می آورد و در نتیجه این فشار دولت مجبور می شود برای جلوگیری از قطعی گاز بخش خانگی، گاز صنایع را قطع کند. اما وقتی صنایع با رعایت نکات ایمنی به سمت ذخیره سازی گاز برای مصرف در فصول سرد سال و دوران پیک مصرف بروند، قطعا از قطعی گاز و توقف تولید خود جلوگیری خواهند کرد.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: دولت هم تمام ضمانت های لازم را برای آنها ایجاد کرده است تا بتوانند گاز را با قیمت تمام شده دریافت کنند و فشار به آنها وارد نشود. ذخیره سازی گاز اقدامی دو سرسود برای صنایع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه