English

سردار نقدی:

همه آحاد جامعه در برگزاری یوم الله ۱۳ آبان شریک هستند

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان ابراز داشت: امروز موج بیداری علیه استکبار با الهام از مقاومت ملت ایران در تمام نقاط جهان در حال گسترش است.

 همه آحاد جامعه در برگزاری یوم الله ۱۳ آبان شریک هستند

به گزارش خبرگزاری موج، اولین جلسه ستاد مرکزی گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان   با حضور نمایندگان دستگاها و نهادهای عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و حضور روسای دفاتر استانی شورا به صورت ویدئو کنفرانس صبح روز دوشنبه در محل دفتر مرکزی این نهاد برگزار و متن حکم صادره از سوی حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» با عنوان رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان به وی اعطاء شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری دبیر ستاد مرکزی یوم الله ۱۳ آبان در ابتدای این نشست حضور باشکوه مردم در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و جاماندگان اربعین را تحسین‌برانگیز خواند و گفت: حضور مردم در این راهپیمایی بزرگ موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و تفرقه‌افکنان شد و نشان داد که آرمان‌های اهل بیت‌(ع) برای مردم ایران از جایگاه و اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تمرکز بر برگزاری مراسم ۱۳ آبان اظهار کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی از همان روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا را شیطان بزرگ و محور شرارت نامیدند و مقام معظم رهبری هم بر همین باور هستند. ۱۳آبان یکی از روزهای بزرگ و مهم تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود چون در این روز دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز در مقابله با استکبار نفش مهمی را ایفا کردند.

عرب‌انصاری با بیان اینکه امروز ما بیش از گذشته در معرض هجمه استکبار قرار داریم و لذا باید مراسم ۱۳ آبان امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود، افزود: من مطمئن هستم برنامه‌های حول این محور بهتر از قبل پیش خواهد رفت. مراسم ۱۳آبان سال گذشته تبدیل به حماسه شد و انبوه گسترده مردم ،  موجب حیرت و تعجب دشمن شد و حتماً امسال اتفاقات بهتر و باشکوه‌تری رقم خواهد خورد.

در ادامه جلسه سردار نقدی رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت یوم‌الله ۱۳  با درود به مقام شامخ شهدا که با تقدیم خون پاک خود شکست دشمنان را رقم زده و ایران را به قله‌های افتخار و پیروزی رساندند، اظهار داشت: امروز موج بیداری فراگیر و بزرگی در  تمام جهان در مقابله با استکبار، آغاز شده است.

وی افزود: این مقابله، در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا به صورت مقاومت اسلامی و مبارزه مسلحانه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا ظهور و بروز پیدا کرده و در شرق آسیا نیز به صورت ایستادگی اقتصادی و کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین، به صورت قیام های گسترده مردمی، علیه سلطه استکبار و رژیم صهیونیستی در جریان است.

رئیس ستاد مرکزی یوم الله ۱۳ آبان تصریح کرد: همه این مبارزات، الهام گرفته از انقلاب اسلامی و ایستادگی و مقاومت ملت ایران مقابل آمریکاست. جریان مبارزات ملت ایران به دیگر کشورها جرأت داد و ترس‌ها و هیمنه آمریکا را فرو ریخت و مسیر بسیار روشن و امیدبخش و پیروزمندانه‌ای را پیش روی ملت‌های دنیا گشود و ترسیم کرد.

نقدی ادامه داد: حرکت مردم ایران در دفاع از حضرت امام راحل در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ و شهادت مظلومانه دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، برای همه مردم دنیا و منطقه، الهام بخش بود و ویژگی مهم همه این حرکت‌ها، مردمی بودن آن‌ها بود و در همه این مناسبت‌ها و رویدادها، مردم در صحنه بودند و به صورت شبانه روز، در اطراف لانه جاسوسی حضور داشتند و پشتیبان دانشجویان خط امام بودند و تا به امروز نیز از حرکت‌های ضداستکباری حمایت و پشتیبانی کرده اند و همین ویژگی و همبستگی موجب بیداری مردم منطقه شد که از مردم مقاوم و قهرمان ایران الگو و سرمشق گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است، این ویژگی مردمی الهام بخش، در سالگرد گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان نیز مورد توجه قرار گرفته و به نمایش گذاشته شود، تا بار دیگر، برای همه آزادیخواهان جهان الهام بخش بوده و موجب قوت قلب مبارزان باشد.

نقدی تاکید کرد: تداوم این مبارزات و ایستادگی و حمایت‌های مردمی در مقابله با آمریکا، تحولات و پیامدهای مهمی را در منطقه غرب آسیا به وجود آورده و امروز شاهد آن هستیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی از درون دچار مشکلات غیرقابل بازگشتی شده و روند افول و سقوط آنان را قطعی کرده است.

وی تاکید کرد: برای اینکه این مبارزات و ایستادگی، در نسل‌های آینده نیز استمرار پیدا کند، لازم است، دو موضوع محوری را در محتوای برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان مدنظر قرار دهیم. اول این که ماهیت  واقعی استکبار و ویژگی‌های آمریکا را که امام راحل بزرگوار، تحت عناوینی چون، ام‌الفساد قرن، ابرجنایتگار تاریخ، خونخوار و شیطان بزرگ، از آن نام بردند، به‌خوبی برای جوانان تبیین نموده و جنایات آمریکا در کشورهای مختلف، به درستی و کامل به تصویر کشیده شود و نسل‌های جوان با جزئیات آن آشنا شوند.

سردار نقدی افزود: دومین موضوعی که باید در برنامه‌های یوم الله ۱۳آبان مورد توجه قرار گیرد، این است که اگر می گوئیم، آمریکا در حال افول و سقوط است، دلایل و چرایی آن را نیز با ارائه اسناد و آمار و ارقام واقعی بیان کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه افول و سقوط آمریکا و رژیم صهیونیستی،  یک ادعای شعاری و احساسی و تبلیغاتی نیست، گفت: سقوط آمریکا و استکبار، یک واقعیت قطعی و مسلم است و لازم است، اسناد و دلایل منطقی و آماری آن در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، نظامی اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته و تبیین شود.

وی گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم تمامی دستگاه‌ها برای مراسم یوم الله ۱۳ آبان امسال، حماسه‌ای دیگر رقم خورده و در تاریخ ثبت شود و شاهد بازتاب‌های جهانی آن باشیم.

در این جلسه، همچنین نمایندگان معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج، وزارت علوم و تحقیقات، سازمان صدا و سیما، معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، وزارت ورزش و جوانان، معاونت رئیس جمهور در امور مجلس، اتاق اصناف ایران،‌ سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مرکز ملی فضای مجازی، دیدگاه‌های خود را در ارتباط با مراسم یوم الله ۱۳آبان بیان کردند و مقرر شد در جلسه آتی برنامه‌های محوری هر دستگاه مشخص و در ارتباط با شعار محوری پیشنهاداتی ارائه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه